søndag den 1. september 2013

Jubel i det lille hjem


Hvilken herlig dag ! 
Min bluse med hulmønstre fra Kreativ Strik nr. 3 2013 blev endelig færdig. 

Jeg kunne ikke vente med at hoppe i den - for jeg var rigtig spændt på om den passede.
Den opmærksomme læser bemærker nok både markeringstråd og uhæftede ender ;o)


Den er heller ikke hverken vasket eller presset -
det siger lidt om, at jeg MÅTTE vise den frem asap. 
Kanterne var just hæklede på,
og et monster strikkearbejde var til ende. Næsten.

(ja jeg ved det - der er jer derude, der har lavet de fineste sjaler i mønsterstrik,
men for mig var det en kamp bare at få lavet denne trøje).

Og nu når jeg lige netop at have den på, inden sommeren for alvor er ovre.
Der skulle nemlig komme nogle gode dage i næste uge.

Nå ja - mønsteret kunne godt være lidt svært at se på de fotos, der blev taget ude i solen igår,
så I får også lige mit badeværelses-spejl-selv-portræt  :o)

Og så følger der en fakta box og fotos af den helt færdige bluse en af de allernærmeste dage. 





18 kommentarer:

Lilli sagde ...

Tillykke med det smukke resultat - den er utrolig flot!! Kan godt forstå det har været et stort arbejde - godt du nåede det :-) Uhh jeg ville gerne ha sådan en bluse...måske et forårsprojekt....

Lilli sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Madame sagde ...

Hvor er den dog smuk - og klæder dig så fint!

Lisbeth sagde ...

Den er blevet rigtig fin. Flot arbejde.
Imponerende at du har kastet dig ud i nye teknikker :-)

Mette G. sagde ...

SÅ flot. Godt der kommer et par sommerdage, så du kan få taget den i brug :-)

Merete sagde ...

Hvor er den smuk og sikke mange flotte mønster. Den kan vel sagtens bruges til vinter, med en langarmet t-shirt inden under?

Susan sagde ...

Det er en dejlig sommerbluse. Og der kommer jo flere dejlige dage, før den mørke, kolde vinter kalder alle dine uldbluser frem.

Gitte K sagde ...

Du har god grund til at være stolt, den er blevet rigtig flot, og tænker os at min tålmodighed var kommet på en prøve hvis jeg skulle strikke den.

Irene sagde ...

Hvor er den super flot og klær dig rigtig godt .. og jo, den kan da sagtens bruges til vinter med bluse under og evt en farvet tørklæde i halsen.

marion sagde ...

Hvor er den altså bare flot og den klæder dig rigtig godt... Og tænker at den kan da sagtens bruge i den kommende tid selvom det bliver køligere måske med en langærmet indenunder evt. i hvid eller en kontrast af en slags tror jeg vil se skide godt ud.....

Vibekes lille ullne sagde ...

Wow! Den ble utrolig flott! Og hvilken jobb! Skjønner godt du er fornøyd :)

GitteBlinkilde sagde ...

Flot arbejde Mona :-)

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Den jubel forstår man godt!!
Hvor er den smuk.

Jette sagde ...

Kan da godt forstå du ikke kunne vente, den er godt nok flot, og sjovt at strikke hulmønster, synes man bliver hurtigere færdig, fordi man lige skal se hvordan næste pind ser ud.

Fru Knudsen sagde ...

Så flot den er blevet. Den kan du da godt anvende i vinterens løb, og eller har du jo en bluse du lige kan hente frem når det bliver forår. Håber din stress er aftaget

mona sagde ...

Hold da op, et flot stykke arbejde. Jeg er heller ikke lace-strikker, så jeg er passende imponeret;-) Det er et smukt mønster, og jeg er spændt på at læse, hvilket garn du har brugt.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Flot!... sikke et arbejde, men kampen værd

Frujensensunikum.blogspot sagde ...

Godt kæmpet Mona den er super flot og passer lige til dig

Håber på nogle dejlige solskinsdage når vi lige er ovre dette regnvejr så du rigtig kan nyde den.