tirsdag den 24. september 2013

Indtryk fra Fanø - workshop nr 3.


Fanø var mange ting 
- og ikke mindst et sted man kunne blive klogere på forskellige strikketeknikker.

Udbuddet af kurser og workshops var stort, 
og det var et positivt problem at skulle vælge blandt de mange spændende tilbud. 
Hanne og jeg var dog enige om at begrænse os til en enkelt workshop,
og så få masser af tid til at kigge os omkring på øen.

Valget faldt på workshop nr. 3 - bladmønstre - med Lene Holme Samsøe.
Det foregik lørdag formiddag på en feriekoloni lige ud til vandet i Sønderho.


Alt vi skulle medbringe var strømpepinde nr 8 - Sandness Garn sponserede det garn vi skulle bruge.
Og så var det ellers med at holde tungen lige i munden !

Var der noget vi lærte, så var det at bladmønstre kræver den fulde koncentration.
Og netop koncentration oser ud af Hanne og de øvrige deltagere.


Som arbejdet skred frem, begyndte tungebåndene også at løsnes,
og der kom rigtig gang i snakken.
Ikke mindst da Lene havde masser af modeller med fra sine Suveræne bøger 
- og så kunne vi lystigt prøve løs, og se hvordan modellerne klædte os.

Og ja - jeg fik strikket mig en ny hue.
Jeg ser en anelse mystisk ud med huen på - den var nu heller ikke tiltænkt mig selv ;o)

Tak til Lene for en hyggelig, spændende og inspirerende workshop.

Lene tv. finder modeller frem.

8 kommentarer:

Pia sagde ...

Skønne billeder der vidner om interesse, ihærdighed og koncentration.

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Når man som du er glad for at strikke, må det var en vidunderlig oplevelse at være på festival på Fanø! SUPER header du har lavet!

Hilsen Dorthe

**Perler på snor** Dorthe sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
mona sagde ...

Du ser godt ud med den hue på. Det var en dejlig week-end på Fanø :-) Jeg så dig i et glimt i en vrimmel, og det var håret jeg kunne kende dig på ;-)

Mosekonen morgendug sagde ...

Ihhh hvor ser det hyggeligt ud.
Igen iår, kom jeg ikke afsted. Dårlig tilrettelæggelse fra min side, men håber virkelig på, at jeg kommer afsted til næste år.

Fru Knudsen sagde ...

Ih jeg ville gerne have været på Fanø i week-enden

vidunderlige univers sagde ...

allerførst - sikke en dejlig flotog farverig forside du har fået dig her på bloggen.. Den er virkelig varm og glad (kan man kalde det det? HM ja på Ibensk kan man ;0))
Det må ha været så dejlig en oplevelse at være til sådan et garn mekka og så på Fanø .. nu kommer dine pinde atter til at gløde vinteren over med skønne nyheder..
Jeg har søgt på et par hæklekurser - men ikke nok tilmelding desværre - så jeg må nøjes med at hækle det jeg kan. KH Iben

Madame sagde ...

Det må have været spændende at være med på workshoppen og at få mulighed for at prøve Lenes skønne modeller!