mandag den 2. september 2013

Dumme møl !, æbler og samkørsel.


Jeg fandt denne flotte shetlands trøje i min mors skab forleden,
hvor jeg var ved at rydde lidt ud og samle til genbrug.
Tager jeg ikke meget fejl, har jeg nok selv købt trøjen i Skotland engang i 80'erne.
Og det er da en evergreen - den kunne sagtens komme til ære og værdighed igen,

- hvis ikke lige det var for de huller, jeg opdagede ... 


MØL !!!
Nu må jeg se om jeg kan få de huller lappet usynligt.

Husker I jeg plantede små æbletræer i foråret ? Nu er de MED æbler ..
og de små solsikker er nu blevet store solsikker.
Og sommeren går på hæld. 


Ret forude venter strikkefestival.
(har endnu ikke fået mit badge, men jeg håber ..)
Er der nogen, der kunne tænke sig at komme med på samkørsel ?
Jeg har plads til to i bilen, og kører ruten Aalborg-Esbjerg havn tidligt fredag eftermiddag,
og retur først på eftermiddagen søndag.
Det bliver under alle omstændigheder både billigere, hurtigere og hyggeligere end DSB  :o),

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke en dejlig trøje! Og flot at se æblerne på dit lille træ og de store solsikker.

Susan sagde ...

YF -møl. Dem har jeg jo haft på nært hold det sidste stykke tid. Jeg er stadig i færd med at fryse mit uldgarn i 5 dage ad gangen, og så pakke i plastik. Og hver gang jeg ser noget der flyver, myg eller fluer, er jeg overbevist om at det er uld-møl, der flakser om ørene på mig.

Eva sagde ...

Bare jeg skulle til Fanø, - men det skal jeg altså ikke.

Uh, møl er ikke gode i strik. Håber, du får lappet det sammen.

Fru Knudsen sagde ...

Desværre, jeg ville gerne have stået på, på A 13, men skal desværre ikke med. God fornøjelse, håber at høre om dine oplevelser på Fanø

Madam Munch sagde ...

Der er ikke noget som de første æbler på et nyplantet æbletræ. De skal smage!
Fanø, ja det er lige om hjørnet, bare vi nu får dejligt sensommervejr. Jeg er med på en enkeltdagstur lørdag.
Måske ses vi?

Mosekonen morgendug sagde ...

ØV for den da.... Møl er ikke noget jeg tidligere har tænkt på eller frygtet, men nu hvor hytten indeholder en masse råuld + håndspundet garn, skræmmer tanken om møl mig en del.
Uha...det lyder ellers hyggeligt, med sådan en tur til Fanø, men jeg må vist blive hjemme. Håber på tørvejr, som betyder brændekløvning.
Rigtig god tur

Lilli sagde ...

Åh hvor er det dog ærgerligt....smuk smuk trøje...snøft.
Hvornår tænker du at køre fredag? Jeg har planlagt tog til Fredericia og mødes med veninde fra Sjælland om formiddagen for at vi liiiiige kunne nå et besøg i Garngaragen.....men det er da hyggeligere og billigere og meget hurtigere med bil...hvis der er plads vil jeg ihvertfald gerne med hjemad :-) ihh hvor det bliver en dejlig weekend!!

Irene sagde ...

Jeg kan jo heldigvis nøjes med min cykel.
Så denne gang kunne det da være vi får sagt HEJ :o)