onsdag den 7. august 2013

Tur til Øster Hurup og Lille Vildmose


Tænk jer - det er kun nogle få dage siden der var sommer og ferie..
Næsten ikke til at forstå. Jeg har været på arbejde i to dage nu,
og det føles allerede som om ferien er meget langt borte.

Men i sidste uge tilbragte jeg en herlig sommerdag hos nogle venner i Øster Hurup.
Vi kørte ud til et udsigtstårn ved Tofte skov, lige nord for byen.


Jeg er ikke voldsomt kendt i det område, og det var første gang jeg besøgte stedet.
Det viste sig at være en rigtig spændende oplevelse.
Fra tårnet havde vi udsigt ind over den afspærrede og fredede Lille Vildmose,
og vi kunne med kikkert se store flokke af krondyr, der græssede derinde.
Måske kan de lige anes på det øverste billede .. ?
(beklager den dårlige billedkvalitet, der skyldes forsøg på zoom, så I kunne se dyrene).
Inde i området er der også vildsvin, men så heldige var vi ikke.
Derimod så vi også jagtfalke.

Efter tårnet gik vi nordpå langs strandengene.


Det er også et specielt og meget smukt landskab.
Der var masser af fugleliv (jeg er ikke den store ornitolog,
men mener da at have set en masse måger ;o), præstekraver, skarv,
og hvad der ellers måtte leve i strandenge.

Skulle I komme til Øst Himmerland, er stedet bestemt et besøg værd. 

- og nu må jeg vist komme videre med mit igen-igen optrævlede strikketøj.
(den hvide sag - mønsteret ville ikke blive lige). 



8 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke et spændende sted - jeg ville ønske, jeg boede nærmere og kunne opleve fuglelivet, strandengene og Lille Vildmose. Dejlige billeder!

Lydert sagde ...

Hvor ser der skønt ud, jeg må da vist derud en dag

Eva sagde ...

Sikke et smukt område. Der har jeg aldrig været.

Fru Knudsen sagde ...

Skal snart besøge venner på toppen af dk, skulle måske lægge vejen forbi Lille Vildmose

mona sagde ...

Fantastisk smukke billeder. Jeg har aldrig været der, og jeg bor endda ikke så lang derfra - for dårligt!

Strikkeheksen sagde ...

Jeg har været der et par gange og det er simpelthen et skønt sted :-)

Hvor din stribede er blevet fin - sikken et farveorgie :-)

Uldbegavet sagde ...

Der ser rigtig dejligt og fredfyldt ud.

GitteBlinkilde sagde ...

Der ser virkeligt skønt ud :-)
Måske du skulle kigge forbi min blog og se hvad min gætteleg gemte ?