torsdag den 15. august 2013

Sensommer - og så var jeg heldig !


Alle årstider har deres charme - synes jeg.
Sensommeren har en ganske særlig stemning ..
lidt vemod - men også en rigdom og fylde.
Man begynder at ane en skarphed i luften,
og ved, at det nu ikke varer længe, inden det bliver efterår.

Men så er det så meget desto mere vigtigt
at nyde dagene.
Dette billede blev taget i modlys på gåturen forleden.


og solsikken har sin tid lige nu.
Jeg er bare vild med solsikker.


Lyset er blevet blødere, og farverne mere douche.
Jeg synes man fornemmer en anelse efterår på fotoet her..

Men - som sagt - alle årstider har deres charme,
og hverdagen har også sin.

Og det er jo slet ikke så galt, når man kan komme hjem og finde denne skønne bøjle i postkassen.
Den er fra Gitte, der udskrev en konkurrence om hvem der kunne gætte
 hvad hendes hækleri skulle blive til.
Ikke at jeg gættede rigtigt - jeg gættede på et nisseben.

Men da ingen gættede på en bøjle, trak Gitte lod
- og gæt hvem der var heldig ?  Moi .. 


Se den fine lille detalje ..  det er en jordbærbøjle !
Rigtig fin, ikke ?  den skal få en hædersplads nede i sommerhuset,
hvor den lige passer ind.


Tak til Gitte  :o)

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Sikke en fin bøjle.

Sensommer..., tja,- jeg skal lige vænne mig.

Madame sagde ...

Tillykke med den fine bøjle. Du beskriver så fint, hvordan sensommeren nu langsomt er ved at ændre sig til efterår. Dejlige billeder!

Lydert sagde ...

Der er ingen tvivl om, at sensommeren er over os, mørket kommer også snigende både morgen og aften.
Det er nogle smukke billeder, su har taget, og sikke en fin bøjle du har vundet

Randi B. Jensen sagde ...

Jeg er også glad for solsikker - jeg skal da vist have taget et billede af mine, inden det bliver for sent.
Ja, de bare marker minder os om, at der er sensommer og efteråret på vej.
Sød bøjle til sommerhuset - heldige dig :)

GitteBlinkilde sagde ...

Jeg synes altså at det er for hurtigt med den sensommer :-)Tiden går alt - alt for stærkt ! Dejligt at du kan bruge bøjlen og den passer perfekt til et sommerhus :-)
God weekend Mona <3

Uldbegavet sagde ...

Bedårende bøjle, der var du lige heldig.
Du har nok ret i, at sommeren er ved at være på hæld, men i år er vi da ikke blevet snydt for sol og varme.

Hanne Rimmen sagde ...

Tillykke med den fine bøjle, så var du heldig igen ;o)
Og ja, sensommer er en dejlig tid.
ses om lidt !

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Sensommer, som er kommet ret tidlig i år ikke?
Dejlige billeder og skøn bøjle, heldige asen:)

Strikkeheksen sagde ...

Jeg elsker at årstiderne skifter - kunne ganske enkelt ikke leve et sted, hvor der ikke er 4 årstider ;-)

Jeg synes altid august har et vemod over sig som så transformeres til rå glæde over smukt efterår i september, hvor man har accepteret, at nu er efteråret kommet :-)

Fin bøjle :-)