mandag den 19. august 2013

Først var jeg i København ..


Fredag havde jeg et møde i København,
og fandt lige et par timer om formiddagen til at runde kunsthåndværkermarkedet
 på Vor Frue Plads - stærkt inspireret af Stines indlæg fra i fredags.


Jeg blev bestemt heller ikke skuffet.
Der var masser at se og opleve 
- og havde jeg haft mere plads i kufferten, kunne jeg sagtens have ladet mig friste.


Særligt  imponeret var jeg over en stor del af den keramik, der var med på markedet. 
Disse fiskefade er for skønne, og sommerfuglene nedenfor er også ret fantastiske.


Frøerne nedenfor her tog dog prisen.
Jeg ville vildt gerne have sådan en hjemme i haven - eller to !


 (Hvor er det dumt, jeg ikke fik fat på navnene på kunstnerne !
Kan kun beklage og undskylde mig med med min travlhed. 
Det blev kun et hurtigt vue, så at sige.)

De rødhårede figurer var også herlige.
- ligeså puderne, der ledte mine tanker hen på min søde veninde, som jeg skulle besøge senere.
Hanne laver også pragtfulde puder - og har netop kastet sig ud i nogle med gamle stramajbroderier.


Jeg var i øvrigt meget tæt på at købe en af de rødhårede figurer til Hanne,
men endte i stedet med at købe et fint saltkar, som jeg af uransagelige grunde ikke fik fotograferet. 

Nå ja, jeg faldt også over disse skønne hunde, der gav mig associationer i retning af noget Kinesisk.
(jeg ved egentlig ikke hvorfor).

Én ting, jeg fortryder jeg ikke købte,
var et af de skønne små skakternede høns på hjul,
som I ser på billedet nedenfor til højre. 
Øv, øv, øv.  Men sådan er det så ofte.

Mange af standene havde ikke dankort-automat, og så skulle man hen og veksle et helt andet sted,
og så tilbage igen. Det var lidt bøvlet når der var kuffert + tidspres. Så det begrænsede lidt min købelyst.

I øvrigt fandt jeg tilfældigvis via instagram ud af, at Irene var i staden samtidig 
- og jeg gættede rigtigt på, at en af hendes destinationer måtte være selvsamme marked.
Desværre lykkedes det os ikke at få øje på hinanden,
selvom vi begge var på udkig. 
Jeg er nu heller ikke sikker på, at vi var der på helt samme tid.
Det må blive en anden gang  :o)  (men kunne ellers have været sjovt). 


Efter markedet gik turen mod Østerbro, hvor jeg skulle til møde. 
Jeg nyder altid at gå gennem København, hvor der er mange gode minder.
Gråbrødretorv har en særlig plads, så det måtte lige foreviges.


- mere om weekenden i næste afsnit ..

8 kommentarer:

Irene sagde ...

Ja det var et skønt marked. Jeg fik købt nogle keramik knapper til en projekt, hvor garnet er købt.
Jo jeg tror egentlig vi var der samtidig, du havde lagt et billede på Instagram få min. før mig :o)
Vi ses da bare på Fanø ;o)

marion sagde ...

Ser rigtig hyggeligt ud... dejligt med en tur til hovedstaden sjældent jeg kommer afsted....

Eva sagde ...

Sikke en omgang lækker keramik. Jeg kan godt forstå, du var fristet.

Madame sagde ...

Sikke nogle skønne billeder! Jeg holder meget af kunsthåndværkermarkeder og går altid til dem, når det kan passe ind. Hvor ville jeg gerne have været i København netop den dag.

Randi B. Jensen sagde ...

Der var godt nok mange skønne ting, du har set på det marked - uha hvor jeg kommer til at længes efter en tur gennem staden - min datter boede der nogle år, hvor jeg ofte kom derover og vi tog nogle dejlige byture :)

Fru Knudsen sagde ...

Nøj, der ville jeg gerne have været, så skønne frøer, dem ville jeg bestemt have købt mindt 2 stk. af

Lydert sagde ...

Jeg er vild med det marked; desværre er det længe siden, jeg har været der. Må se om jeg kan kommer derover næste år

Uldbegavet sagde ...

Sikke mange skønne ting, der kunne man godt blive fristet. Dejligt med sådan en tur til staden engang imellem.