fredag den 23. august 2013

Efterårets forsøg på planlægning - og Kreativ Strik nr. 4


Strikkemæssigt er jeg stadig i sommer-modus
- måske tilskyndet af det gode vejr ?
Pt. er det bomuldsstrik der både er på pindene, og i planlægning.
Det hører I nærmere om, når jeg begynder at kunne se enden på det.

Samtidig ser jeg de første tegn på efterårets og vinterens komme.
Fx fik jeg idag netop Kreativ Striks efterårsnummer (4) ind ad døren,
og det retter straks fokus et helt andet sted hen - mod koldere tider.


"Winter is coming" (ser I Game of Thrones ? - det er en frase derfra  ;o)
Så - godt at være forberedt - og tilbage til Kreativ Strik.

Det er det sædvanlige, når jeg åbner det blad - To Do listen vokser hastigt.
Der er bare så mange ting, jeg kunne have lyst til at kaste mig over,
vel vidende, at jeg kun når en brøkdel - hvis jeg er heldig (og flittig). 

Her får I lige et udpluk af, hvad jeg faldt over i første gennemkig:

Forside trøjen, designet af Ann Højgård Slot,
kunne sagtens være en af vinterens strikketing. 
En kollega rejser til Island, og jeg kan få bud med = garn er ikke noget problem,
(selv om der er totalembargo og jeg strikker fra lager )  ;o)

Den gule og grå cardigan, også af Ann Højgård Slot, er også for lækker,
For slet ikke at tale om tunikaen (af samme designer) ved siden af.
Den kunne faktisk sagtens komme på mine pinde,
i og med jeg har en del knoll garn på lager.

Den Chunky sweater af Sanna Fjalland nedenfor til venstre
er straks mere problematisk ifht. min gardarobe. Jeg KAN simpelthen ikke finde
flere argumenter for en ny lækker tyk trøje - skabet er fuldt.
Men kunne jeg alligevel finde et lille argument, så kunne den sagtens være et bud ;o)
De hjemmehæklede hjemmesko minder mig om min mormors strik i 70'erne.
Hyggelige.
- og særdeles velegnede til ekstra gæstefutter, eller julegaver.


Den lækre aran inspirerede Cardigan af Jonna Tue kunne godt være et kommende projekt
- men der er jo også lige den her sweater med roser fra Lene Holme Samsøe..
Jeg kan godt mærke, at her nærmer der sig et must .. 
lækker sag.


I kan godt høre mit dilemma - ikke ?
for her kommer flere fristelser .. 
(og så er det endda kun et lille udpluk jeg viser)

Käthe Fog har nemlig også begået den flotte trøje med mønsterborten nedenfor,
og er man mere til det ensfarvede, er der den rosa med snoet mønster ved siden af.


For ikke at snakke om den flotte gule trøje med mønster, designet af vores egen Stine.
Den er virkelig flot, strikket i en blanding af bomuld og uld.
Søger man et hurtigt projekt til store pinde og tv, kan man snuppe den lange sweater fra Jonna Tue.
Det er også en fed trøje.


Her ved 2. gennemblandning ser jeg straks mange flere modeller, jeg kunne vise jer.
Men det kommer jeg ikke til. I har sikkert meget mere glæde af selv at få fat på bladet,
hvor der også er jakker, tasker, puder, og hæklede ting.
Sidste billede er en sweater i lammeuld og alpakka fra Jonna Tue.
- så er der ingen, der behøver at fryse til vinter  :o)


15 kommentarer:

AC sagde ...

Nej, hvor du frister:-) Jeg må vist en tur i kiosken...

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er det svært at stå for de fristelser :-) der er da også nogen der kunne komme på min to do liste hihih

Lydert sagde ...

Hold op, hvor er der mange lækre trøjer. Jeg holder ikke bladet, men jeg kan da godt blive fristet til at købe det

Gitte Luna sagde ...

Jeg forærer en masse gratis reklame for folks tekstile blogs væk i øjeblikket, er det ikke noget for dig?? -> http://gitteluna.blogspot.dk/2013/08/tekstil-bog-og-blogdag-oprab-til-alle.html

Merete sagde ...

Sikke mange skønne ting der er i det blad. Jeg tro at jeg vil købe det i løssalg.

Mette G. sagde ...

Bladet er også landet her i dag og jeg har det fuldstændigt som dig - listen er alenlang! Mere strikketid, tak :-)

Susan sagde ...

Det er da godt, at jeg ikke også får det blad. Jeg får rigeligt på min to-do-liste ved at læse strikke-bloggene. Men du er jo lyn-strikker, så du når nok (næsten) det hele. Og har lige set de første sæsoner af Game of Thrones i løbet af en uge.

Hanne Rimmen sagde ...

Uha, den grå og gul på et af de første fotos, er lige mig ;o)
Jeg må da vist ha et smugkig i det blad.

Lilli sagde ...

Sikke mange flotte mulige projekter...kan godt forstå dine dilemmaer....må vist liiiige ud og købe bladet, som jeg ikke kender så godt...;-)

Strikkeheksen sagde ...

Jøsses da, Mona - jeg synes, du skriver, at det kun er et udpluk ;-) Men skidt da med, at det kun er den del af det, der bliver til noget - en del af fornøjelsen er jo at gå og hygge sig med at vælge ud :-)

PS: Hvor er din mangefarvede cardigan blevet fin :-)

Strikkeheksen sagde ...

.... en del af det .... sku der selvfølgelig stå :-)

marion sagde ...

blandt andet derfor jeg ikke holder de blade mere... må nøjes med at snuse engang imellem når de står på hylderne og har lovet mig selv at det kun købes hvis der lige er noget jeg ikke kan leve uden.... for ellers for jeg jo en evighedsliste og jeg er ikke så god til det med at have mange ting jeg gerne vil strikke for så bliver jeg bare aldrig færdig med noget som helst...

Madame sagde ...

Sikke en masse skønt strik! Den øverste minder lidt om Sarah Lund-sweateren, jeg har fra Gudrun& Gudrun.

Uldbegavet sagde ...

Jeg er generelt ikke så fristet af tingene i Kreativ strik, er mere til det enkle udtryk, men der skal jo være noget for enhver smag. Jeg glæder mig til at se, hvad du får lavet.

Jette sagde ...

Ja, det er ikke nemt med den to-do liste, vi bliver fristet hele tiden og tingene rykker længere og længere ned på listen. Mange flotte ting at gå igang med kan jeg se.