søndag den 14. juli 2013

Tour og strikketid


Nu ruller Touren på sit højeste,
og strikketøjet er kørt i stilling.
Som I måske kan fornemme, har garnlageret bredt sig ind i zonen foran tv'et i sommerhuset.
Det garnlager skal nedbringes nu - så der skal strikkes igennem  :o)

Jeg har haft visse kvaler med både tv og internet.
Jeg måtte anskaffe en ny tv-antenne for at få skidtet til at virke,
mens nettet er dårligere end nogensinde ude i sommerhuset.
Derfor har jeg måttet ty til biblioteket, og bruge deres net.
Dette er forklaringen, hvis nogen skulle finde mig mere ustabil her i blogland  :o)


 Jeg var startet på en cardi i bomuld, men gik ned på garn, idet jeg ikke havde fået købt pink.
Mens jeg venter på det rette, startede jeg op på en trøje til min mor.
Lutter restgarn  :o)
den blå er højlandsuld fra garnudsalg.dk,
mens den grå og den olivengrønne, som jeg bruger til følgetråd,
er noget jeg har købt af Lise engang hun ryddede op.

Den grå, der er bomuld og hør, er rigtig fin som følgetråd. Den giver en lidt nobret effekt,
og samtidig har den en fin glans sammen med den blå.
Den grønne kommer til at indgå i en bred stribe bort forneden.
(jeg forsøger mig med vævestrik)
Eget design, naturligvis  ;o)


5 kommentarer:

Lydert sagde ...

Eget design - SÅDAN. Det ser rigtig godt ud, og med fart på pindene varer det jo nok ikke længe, før vi ser det færdige resultat

Madame sagde ...

Det lyder hyggeligt at Touren
og strikketøjet er kørt i stilling - og sikke nogle skønne blomster, du har på havebordet.

Fru Knudsen sagde ...

Ja hvad er bedre i juli måned end tour og strikketøj! God fornøjelse, jeg vil gøre dig følgeskab på afstand

Irene sagde ...

Det ser da rigtig godt ud.... kender godt det med et ustabilt net i sommerlandet. Vi bruger vores smartfon som modem, det fungerer fint.

Uldbegavet sagde ...

Der er lagt op til et brag af en sommer med både tour og strikketøj. Glæder mig til at se nogle af dine frembringelser.