tirsdag den 9. juli 2013

Strik, hotel, og andet fra Mallorca


Det er svært at vælge hotel, når man ikke aner et dyt om destinationen.
Men vi faldt over Luabay Costa Palma i Cala Mayor, og den beslutning var vi meget glad for.
Hotellet ligger ned til stranden, og vi havde den flotteste udsigt. 
Og det svære valg: pool eller havet. 
Søsteren ville det første og jeg det sidste, så vi måtte skifte mellem dem.

Vi havde all inclusive, og maden var lækker. Betjeningen venlig, 
der var rent og pænt.  
Alt sammen noget, der betyder noget for, om opholdet bliver rart. 

Og, nej - vi har ikke ligget ved poolen hele dagen. 
Vi skulle ud at opleve noget !


 Vi var fx på en smuk tur til Vestkysten og Valdemossa, samt Soller.
Her ser I et foto af et af de gamle huse i Valdemossa.
Jeg var vild med alle blomsterne.
Og de smukke røde træer stod langs vejen i Cala Mayor.


Søstertrøjen blev som sagt færdig.
Her står Ulla model - det er vores anden søster, der bliver den (forhåbentlig) lykkelige ejer.
Den er lige lidt for lille til Ulla.
Faktaboks følger.
Modellen er god - strikket top-down. Overvejer at lave en med egne kreationer,
fx noget vævestrik på den nederste del, i stedet for det flerfarvede (til vores mor). 
Nu må vi se. Strikketid er der nok af i sommerhuset - og garnlageret bugner stadig. 
(heldigvis ingen fristende garnforretninger på Mallorca) .



14 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Lyder som en skøn tur, hvor er de røde træer smukke. Søsters bluse er super flot. Glæder mig til at se hvad du nu finder på :-) god tur i sommerhuset.
Majbritt

Uldbegavet sagde ...

Det lyder som en rigtig dejlig tur i er på, hvor alle parter tilgodeses. Sådan en tur, hvor man både oplever lidt og også får nogle strandture er også de bedste.
Søsters trøje er super flot.

Strikkeheksen sagde ...

Nogle gange er det altså ret godt at havne et sted, hvor man IKKE kan købe garn :-)

Super lækker trøje du har fået lavet :-)

De træer er da helt utrolige - hvad mon de hedder, jeg bliver altid så nysgerrig :-)

marion sagde ...

savler af misundelse over jeres ferie.... :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Nej et dejligt indlæg at læse, nu når jeg lige går og pakker til vores tur til Mallorca:))
Vi skal af sted i denne uge, og jeg glæder mig som en vandvittig. Har både bikini og strikketøj med i kufferten;))

Fortsat rigtig dejlig sommer, kh. Stine

vibstrik sagde ...

Rigtig god ferie, oog tillykke med endnu en skøn trøje:-)

Ulla Reiche sagde ...

Det lyder som om i har haft en god ferie. Hmm i den by hvor vi var på Rhodos, der var faktisk en garn butik. Der var bare et skilt (på dansk) i vinduet, at der kun var åbnet i vinter månederne. Hmmmmmm mente ikke at det blev rigtig vinter på Rhodos.

Vi var på en heldags sejltur med captain Mike, skøn tur og vanvittigt varmt. Dog var halvdelen af passagerne iført trøjer, striksokker og hatte, et besynderlig syn. De skylle vist nok ha været fra Colombia og fandt det småkogt med de kun 30-35 graders varme.

Kh

Ulla.

laj sagde ...

Hvor lyder det alt sammen som en skøn skøn tur.

som sædvanligt en flot trøje du har strikket

Madame sagde ...

Dejlige billeder og det lyder som en skøn ferie, I har haft. Lækker trøje du har strikket!

Fru Knudsen sagde ...

Skøn ø, og skønne billeder. Det lyder som en ferie jeg kunne ønske mig, det er super med både oplevelser og strand/pool. Kan godt se at den fine bluse vist skal være til din anden søster, men så bliver hun sikkert glad, for flot det er den, jeg er vild med at strikke topdown

Randi B. Jensen sagde ...

Skønne billeder fra Mallorca - der har jeg aldrig været, men kan fristes af dine billeder :)
Sjovt nok, så kan jeg se dine billeder og teksten dertil på Instagram, når jeg klikker inde på din blog - jeg har ellers problemer med at se andres Instagram - min datter siger, at det er fordi jeg ikke har Iphone eller Android, jeg har windowsphone.

Lydert sagde ...

Hvor er det dejligt, I har haft en god tur med både sightseeing og afslapning, sådan kan jeg også godt lide at holde ferie.
Sikke en skøn trøje, du har strikket til din søster, jeg er vild med den smukke kant forneden

Aslaug sagde ...

Velkommen hjem fra ferien, lyder som en rigtig dejlig tur, med både oplevelser og afslapning.
Sjovt nok har min mand lige nævnt, at han godt kunne tænke sig en tur til Mallorca, så måske skal vi en tur der ned næste år. Dine billeder giver lyst dertil :)

Frujensensunikum.blogspot sagde ...

Trøjen er bare blevet rigtig flot, ideen med eget design og vævstrik forneden lyder meget tiltalende....så det kan vel ikke vare længe før du viser en sådan...vel???

Flotte billeder fra Mallorca
kh Jane