torsdag den 11. juli 2013

Reliefborter og en slags faktaboks


Trøjen med Reliefbort er fra Custom Knits 2,
og jeg blev færdig med den på Mallorca,
Jeg prøver her at komme med en slags faktaboks. 

Først og fremmest: her ser I originalen.


Min version blev grå med gul og orange reliefbort. 
Farvevalget er min søsters, som trøjen er strikket til.
Garnet er fra Yllefabriken i Klippan - 
en herlig dag, hvor der bare blev indkøbt garn i stor stil.


Forbrug ca 300 gram grå, og måske 50 gram gul og orange.
(som I nok kan høre - jeg har ikke de nøjagtige angivelser. Hvert bundt garn har vejet ca 100 gram,
og der var ingen bandarole på).
Pinde 4,5 cm.
Hot og not - jeg tror den bliver hot - hvis den kommer til at passe min søster.
Den er strikket i xl, men jeg synes den virker lille.
Garnet var lidt krast at strikke i, men efter vask har det samlet sig fint, og er blevet blødt og lækkert.
Trøjen er strikket top-down, og det er en god model. 
Den tog mig ca 14 dage at strikke.

Buketten er fra haven.




13 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Hvor er den bare fantastisk flot i de farver! Hold da op :-)

Irene sagde ...

Den er rigtg fin, dejlige farver.
.. og jo, garnet bliver ret ok når det er vasket.

Hanne Rimmen sagde ...

Jeg synes den er blevet virkelig flot. Kan bestemt bedre lide de farver du har brugt.
Modellen er skøn og så er det bestemt noget lækkert garn ;o)

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt med topdown strik, og resultatet ser fint ud. Du har da ikke ligget på den lade side på Mallorca

Eva sagde ...

Den er da blevet virkeligt lækker!!!

Strikkefuglen sagde ...

Smuk bluse i skønne farver. Håber søster kan passe den :-)

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

WOW hvor er den flot. Jeg er vild med farverne :)

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet flot og borten i de stærke farver er en smuk kontrast til det grå :-)

Jeg husker godt det garn-orgie ;-)

Lydert sagde ...

Jeg er altså helt vild med borten i de smukke farver, den er virkelig flot sammen med den grå

Jette sagde ...

Den er godt nok flot i de farver, en rigtig hyggetrøje.
Sjovt, boede på samme hotel for 2 år siden, da hed det bare noget andet. Skønt område og dejlig temperatur.

Uldbegavet sagde ...

Det er et rigtig godt farvevalg, den er virkelig flot og garnet ser lækkert ud.
Skønne blomster du har i haven.

Madame sagde ...

Sikke nogle dejlige farver sammen - de varme farver i borten giver det grå et meget flot modspil.

Gitte K sagde ...

Hvor er den skøn, håber den passer. Hvor må det være dejligt sådan at kunne lave så smuk en buket med blomster fra haven.