tirsdag den 23. juli 2013

Nyt sommerstrik


Husker I denne cardi fra Kreativ Strik nr 13 2011 ?
jeg købte garnet til den for 2 år siden 
- og siden da har det ligget og ventet på at blive strikket op. 

I år skulle det være, og jeg tog det med til Mallorca, så jeg havde lidt bomuldsstrik der.
Desværre viste det sig jeg ikke havde fået købt pink,
så jeg nåede kun til den pink stribe - og pink viste sig at være udsolgt hos Wilferts.
Jeg måtte ty til Hjertegarn, og fandt en garn, der svarede så nogenlunde i tykkelse.


Så nu er jeg igang.
Og samtidig startede jeg op på en top til en veninde.
Udfordringen er, at jeg kun har 3 nøgler garn, og veninden vil kun have den røde, 
så jeg kan ikke supplere med strib eller indslag i andre farver. 
Jeg tror det bliver en meget lille top  ;o)

Den flotte hibiskus har jeg i en krukke - og den sprang ud idag.
Flot - ikke ? 

Sommeren nydes stadig i sommerhuset - og vejret kunne ikke være flottere.




9 kommentarer:

Gitte K sagde ...

Den stribede er super smuk, ville ønsker jeg kunne strikke i bomuld, men fingrene vil desværre ikke.

Madame sagde ...

Den stribede bliver rigtig fin - og din hibiscus er vel nok flot!

Frujensensunikum.blogspot sagde ...

Det tegner rigtigt godt Mona, godt du fandt en erstatning i samme tykkelse, flotte farver.

Hvilken skønhed den Hibiscus ;-)

Strikkefuglen sagde ...

Det stribede ser spændende ud :-) uhh jeg håber det røde garn rækker. Det er dejligt at have ferie med den sommer vi har.

Mette G. sagde ...

Skøn cardigan - så glade farver, at man da bliver i godt humør af at kigge på den :-)

Eva sagde ...

Skønne sommertrikkerier.

Lydert sagde ...

Det er da nogle helt fantastiske farver, du strikker i

Uldbegavet sagde ...

Den stribede er en rigtig farvebasker, superflot for alle os, der er vild med farver og modellen er rigtig sød.

Har du prøvet at efterlyse garnet på Drops hjemmeside. Måske er der nogen der har det.
Der er også flere på Ravelry, der har garnet i den rigtige farve, måske er der en af dem, der kan hjælpe dig.

Karina Bunkenborg sagde ...

Super flot trøje og super flotte farver!