søndag den 7. juli 2013

Hjemme igen


Nu er vi landet efter en dejlig ferie på Mallorca.
Vi kom hjem i går formiddags - godt trætte,
men fyldte med indtryk og oplevelser.

Til alle, der måske stadig forbinder Mallorca med grisefester og drukferier : glem det ! 
Det er en pragtfuld ferieø, med oplevelser for enhver smag.

Palma er en fed by med masser af gadeliv.
Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan ham her holder sig svævende ?
Øen byder også på lækkerier af den mere kulinariske slags. 
Fx oste og pølser af sorte grise (ikke hvad vi her i Nordjylland forbinder med sorte grise,
men grise med sort pels). 


 Søster Ulla kom i tanker om hun gerne ville foreviges,
og det blev hun formedelst 10 €. Så fik hun den oplevelse med.
Tegningen blev helt udmærket.
Vi var skam også med på udflugter 
(og jeg indrømmer jeg nød ikke selv at skulle være chauffør, tur-guide, etc, men blot kunne læne mig tilbage og lytte til en særdeles kompetent og underholdende guide).

Vi havde en fantastisk oplevelse da vi så på huler i Porto Christo.
Ikke kun pgra hulerne, men fordi der inde i hulerne blev spillet klassisk koncert for os.
Musikerne kom sejlende ind på oplyste både. Det var en speciel og meget smuk oplevelse.


Nå ja, og så lige mig selv i sommerdresset.
Trøjen jeg strikkede i netpatent viste sig desværre at have en skrøbelighed.
Man hiver tråde ud for et godt ord.
Den hænger i armbånd, knapper, alt muligt, så der bliver trukket lange tråde ud.
Øv. Men ellers er jeg glad for den.
OG jeg blev færdig med den trøje jeg påbegyndte inden vi rejste derned.
(nej, ingen kultur for strik ved poolkanten - så jeg foretrak altanen om aftenen ;o)

I får et indlæg mere fra Mallorca
- og så glæder jeg mig i øvrigt til at nå rundt og se, hvad I andre har bedrevet  :o)



11 kommentarer:

Madame sagde ...

Det lyder som som den dejligste ferie, I har haft, og sikke nogle flotte billeder - spændende med hulerne i Porto Christo, hvor der blev spillet klassisk koncert.

Irene sagde ...

Hvor ser det skønt ud - og så kom I lige hjem til sommerdanmark.

Fru Jensens unikum sagde ...

Hvor ser det lækkert og meget hyggeligt ud, oplevelsen i hulerne i Porto Christo med musikken der kommer sejlende er bare noget man husker, tror måske det er fordi man hører musikken længe længe før man reelt ser bådene....en smuk oplevelse.
Klogt af Ulla sådan at blive foreviget
Velkommen hjem til jer begge.
Mvh Jane

Fru Knudsen sagde ...

Velkommen hjem, godt i havde en god tur, glæder mig til at høre nærmere

marion sagde ...

lyder som en dejlig tur :-) og sidder også og tænker over hvordan han kan blive svævende der :-)

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Velkommen hjem igen - du har så ret= der er SKØNT på Mallorca :D

Lise Halager sagde ...

Skønne billeder fra noget der lyder som en pragtfuld ferie. Vi har vores til gode lidt endnu, men glæder mig som et lille barn :)
Velkommen hjem til Danmark fyldt med sommer og friske jordbær ;)

Hanne Rimmen sagde ...

Velkommen hjem igen.
Og du har helt ret mallorca er en super dejlig ferieø. Der kunne jeg godt tænke mig at tage ned igen.
Vi var også i drypstenshulerne. En rigtig god oplevelse og meget imponerende.
Glæder mig til at høre meget mere, når vi snart ses.
knus Hanne

Gitte sagde ...

Jeg kan godt fortælle dig hvordan han svæver :)),han sidder ovenpå en plade som er "magnetisk",lidt som at forsøge at sætte to magneter sammen med de forkerte sider mod hinanden,det kan man ikke,derfor kan han svæve ,dejligt at i har haft en god tur med mange gode minder

Strikkeheksen sagde ...

Åh Mona, det ser ud til at have været en rigtig dejlig tur, hvor I begge har fået lidt til opleveren :-)

Selvfølgelig ligner Lillefrø sin farmor - du får en meget høj stjerne i min bog, fordi du kan se det ;-)

Min vej falder altid forbi Hals indtil flere gange hver sommer, så det kaffetilbud tager jeg meget gerne imod en dag - Det lyder smadderhyggeligt. Måske vi sku udveksle mobilnumre over mailen, så jeg lige kan høre om du er hjemme?

Uldbegavet sagde ...

Velkommen hjem til Danmark. Det ser ud til, at i har haft en rigtig dejlig tur og så er i så heldige at vende tilbage lige som sommeren har holdt sit indtog.