søndag den 21. juli 2013

Færdig med trøjen til min mor.


Denne trøje, i delvist eget design, er nu blevet færdig.
Grundmodellen er top down - og den er strikket i str. L.
Garnet er 1 tråd højlandsuld, og følgetråd er delvist 1 tråd hør/bomuld samt silke/hør.

Den øverste del er ret på rundpind - følgetråden giver en fin boucleagtig effekt.
den nederste del lavede jeg i vævestrik.
Indledningsvis 3 pinde  *1 løst over foran, 1 ret * næste pind forskudt etc.
3 pinde ret,
derefter *1 løst foran, 1 ret * pinden ud
* 1 løst bagved forskudt, 1 ret * pinden ud
hele pinden ret.  Start forfra. 


Nedenunder ser I effekten.  Den slutter som den startede med 3 pinde med 1 r løst foran .
Ærmer og halsåbning er bare 1 ret 1 vrang.

Nu er jeg spændt på, hvordan den passer min mor. 
Den passer mig, og vi har ca samme str.
 - men den skal jo også gerne falde i smag ;o)

Iøvrigt havde den en tendens til at sno sig, da jeg strikkede den.
Da Lene besøgte mig forleden, fortalte hun,
at det sommetider skete, når man strikkede hør/bomuld på rundpind.
Jeg synes heldigvis det er blevet bedre efter vask.
Men nu ved jeg at det kan ske.
I øvrigt endnu en dejlig ting ved blogverdenen at møde så mange søde mennesker  :o)


7 kommentarer:

Frujensensunikum.blogspot sagde ...

Flot flot Mona, sikker på din mor bliver glad ;-))

Gitte K sagde ...

Hvor er den skøn, er helt vild med det vævstrik, som du har lavet nederst, skønne farver, håber den passer.

Uldbegavet sagde ...

Den er sød, jeg er sikker på din mor bliver glad for den.
Jeg har lige gjort samme erfaring med hør/bomuld strikket på rundpind, det snoede sig mod højre.

Susan sagde ...

Både mor og søster må være glad for en så hurtig strikker i familien. Det er da utroligt, hvad du når. Dejlig trøje.

mona sagde ...

Det er en dejlig model du der har designet, jeg kan rigtig godt lide effekten med vævestrik nederst. Jeg håber din mor blev glad for den fine trøje :-)

Fru Knudsen sagde ...

Mon dog ikke, at di mor bliver glad for den?

Madame sagde ...

Skøn farve og hvor er den flot - hør har en utrolig smuk struktur.