tirsdag den 4. juni 2013

Underlig grøn tingest og rådyr


 Forleden, da jeg gik tur i sommerhusområdet, mødte jeg dette rådyr i en have.
Jeg kunne tage op til flere billeder, inden det opdagede mig.
Helt usædvanligt, synes jeg.
Jeg tror ikke, det er dette eksemplar der spiser mine roser - denne her var meget sød  ;o)


Den grønne tingest nedenunder er begyndt at vokse op af en væg i sommerhuset.
Hvad er det mon for en tingest ? er det en der skal  væk ?
eller skal jeg lade den vokse og se, hvad den udvikler sig til ?
(er lidt bange for, om det mon er en invasiv art.

Og så vil jeg dal ige reklamere for denne udstilling af Dorit Olsen.
 Hvis I er i nærheden af Vesthimmerland på fredag den 7., 
og har lyst til at se den sammen med mig, 
har jeg bestilt en tid kl. 13.30 til 14.30. Så I er velkomne til at dukke op  :o)


5 kommentarer:

Madame sagde ...

Dejlige billeder af rådyret! Jeg gætter på, det er en klematis, du har, men andre kan nok fortælle mere.
Hvor ville jeg gerne se Dorits udstilling, men det er desværre for langt væk.

Mosekonen morgendug sagde ...

Skønne stemningsbilleder du har fanget. Mit gæt på den grønne tingest er, at det muligvis kan være en humle :)

Madame sagde ...

Jeg tror, Mosekonen morgendug har ret i, at det er en humle :-)

mona sagde ...

Det er så hyggeligt at få besøg af skovens dyr - jeg tror bestemt heller ikke, at det er dén der spiser dine roser ;-)
Det er en humle du er ved at gro. Den vokser og bliver stor i løbet af sommeren, men den er nu meget hyggelig at have - du kan lave en humlehule af den :-)

Helle Marqvertsen sagde ...

Jeg ka godt se at "det lille dyr" ser sødt ud meeeen de er sultne efter friske sprøde skud .
Jeg tror også det er humle der vokser hos dig, måske ska du snart til at lave dine egne øl ?