mandag den 17. juni 2013

Pitstop på Luneborg Kro


Langt ude i Store Vildmose ligger Luneborg Kro
Det er ikke et sted man lige kommer forbi hver dag,
dertil ligger det for langt fra alfarvej.

Skulle man få lyst til en god oplevelse, 
kan jeg bestemt anbefale at man lægger vejen der omkring.

Kroen er en ægte gammel landevejskro, med originalt og landligt interiør, og der er pænt og velholdt.
Standarden var rigtig god, også hvad betjening angik.

Nu siger jeg det med det samme: jeg er vanskelig hvad mad angår.
Kromad er som regel noget jeg går til med bange anelser.
Det plejer at være for tungt og for fedt - ikke min smag.

Men så er det da godt man kan blive positivt overrasket, som jeg blev her.
Jeg vil bruge ordet 'delikat' om maden.

Der er to menuer at vælge imellem : en kød og en fisk.
Og så en gourmetmenu.
Vi valgte dagens fisk, der viste sig at være kuller.
Den var yderst lækker - let og smagfuldt tilberedt med fennikel og små kartofler.

Vi var der en ganske almindelig tirsdag aften, hvor der ikke var mange gæster.
Men på dem, der sad ved nabobordene, kunne jeg høre, at de delte den kulinariske oplevelse.

Dertil skal siges, at der efter sigende vist er en fiskebuffet om torsdagen.
Den skulle angiveligt få englene til at synge. (Måske eksisterer den endnu).
Mange her i området har talt om den.


For os var det en god afslutning på en dejlig tur til Rododendronparken i Brønderslev,
at vi fandt på at køre omkring Luneborg.

fra Rododendronparken i Brønderslev. 

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Det lyder vel nok lækket - dejligt når kromad er delikat og ikke fed. Der ser også rigtig hyggeligt ud.

Strikkefuglen sagde ...

Hvor ser det hyggelig ud :-)) dejligt at du blev positiv overrasket med maden.