torsdag den 6. juni 2013

Hos Birthe Sahl med den orange sag.


Lad mig afsløre det straks: den orange sag ender med at blive et hit !
Den er nu vasket og strøget, og har fået (en efter min mening perfekt) knap.

Valget var relativt let: 
jeg kørte ind til Birthe Sahl i hendes værkstedsbutik i Halvrimmen. 
Der går man aldrig forgæves - der er knapper i enhver farve og udforming,
og der vil altid være noget der lige passer.

På øverste billede ser I hvad resultatet blev :o)

Jeg synes selv den passer perfekt i farven til kant garnet. 
Selvom det var et lille knaphul, fandt jeg en rimelig stor knap, der kunne gå i.


Birthe gav mig lov til at tage billeder i butikken.
Det, I ser i baggrunden, er ting til øreringe og broscher - de bliver sammensat individuelt.

Nedenunder er der også fingerringe. 
Den lilla broche er fin til strik.  Jeg har selv en, der ligner - blot i rød.
Og ellers er der knapper, knapper og knapper.


 Man kan fortabe sig helt i alle de smukke ting.

Og fortvivl ej, hvis ikke lige du bor i Nordjylland.
 Birthe fortæller, at hun bl.a. snart skal til Samsø, 
og at hun også kommer til Fanø Strikkefestival til september.


 Så der er masser at glæde sig til.

Nu vil jeg glæde mig over at den orange sag nu er helt færdig,
og der kommer billeder med faktaboks en af de allernærmeste dage.


9 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Skøn, skøn, skøn ... ;o)
Den blive du helt sikkert glad for den "orange sag"
og knappe, du har ret, den er lige i øjet ;o)

Fru Olsen sagde ...

Ja, den knap passer bare perfekt!
Godt jeg ikke bor i Nordjylland - jeg ville blive ret fattig. Men kunne til gengæld åbne en butik;-)

Kirsten Søeballe sagde ...

Ja den er skisme skøn den knap.
Det kan ikke være anderledes.

Madame sagde ...

Skønne knapper - de passer helt perfekt - og Birthes forretning er helt fantastisk, den rene Alladins Hule!

vibstrik sagde ...

Den ser fantastisk ud, din orange sag:-)

Mosekonen morgendug sagde ...

Flot, flot, flot og jeg ville da også gå helt shop-amok, hvis jeg boede i nærheden af den lækre butik.

Birthe sagde ...

Det ser smadder godt ud, er meget spændt på at se den smukke bluse på dig :-)

marion sagde ...

sikke nogle lækre sager og knappen ser da bare helt perfekt ud :-)

Randi B. Jensen sagde ...

Den knap er bare perfekt - prikken over i'et - spændende sager hun har i den butik :)