tirsdag den 11. juni 2013

Gøgeurter på Louns i Vesthimmerland


Tak for alle kommentarerne vedr. 'Den Orange Sag'  :o)
Den blev fotograferet i fredags i skønne omgivelser i Vesthimmerland.

Efter at have set Dorits udstilling i Galleri-Himmerland,
gik turen videre mod Hvalpsund, hvor jeg skulle på tur med mine gode gamle kollegaer.
En af dem har særligt kendskab til planter,
og kun viste os hvor den sjældne og fredede orkide Gøgeurten voksede.


Og så er der bare så naturskønt på den egn.
Vesthimmerland er absolut et besøg værd.
Og der gemmer sig mange overraskende steder.

Et af dem, 'Drivhuset' vil jeg fortælle om en anden dag.



6 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er spændende, når man oplever den fredede orkide, gøgeurten, i sine naturlige omgivelser - vi har den også her i nærheden.
Jeg er spændt på, hvad 'Drivhuset' er :-)

Mette G. sagde ...

Der er så smukt på Louns halvøen. Jeg sad i sommerhuset i Hvalpsund i fredags, så du kunne godt have fået en kop kaffe :-)

Eva sagde ...

Skønne naturbilleder. Og hvad mon Drivhuset er?

Anne sagde ...

Hej Mona - tak for sidst - det var en rigtig hyggelig dag til blogtræf.
Vil lige ønske dig en god tur til Mallorca - det er nok snart.
Jeg har ledt efter din blog og først lige nu fundet dig. Troede kun, Du var på Instagram.
Dejlige billeder - orkideerne er rigtig flotte- den orange sag ser spændende ud.

Fru Knudsen sagde ...

sikke fine billeder, jeg var ikke klar over, at Gøgeurt var en art orkidé

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud, og det lyder til at ha' været en dejlig tur ;o)