torsdag den 13. juni 2013

Drivhuset i Vesthimmerland


Sidste fredags tur til Vesthimmerland, afsluttedes på 'Drivhuset' i Vesterbølle,
hvor vi spiste.
Det var (også) en oplevelse ud over det sædvanlige.
Nok har jeg hørt rosende ord om det sted - men jeg havde ikke oplevet det før.

Vesterbølle er ikke nogen metropol. 
Det er en lille landsby i nærheden af Gedsted, der heller ikke er nogen metropol..
Nærmere kan jeg vist ikke komme det - andet end at I kan skyde jer ind efter Farsø og Hvalpsund.
Det er et specielt sted på den gode måde.

Hver den 1. fredag om måneden er der vegetarisk buffet på Drivhuset,
og maden er helt uforlignelig. 
Der er en venlig og åben atmosfære, hvor man hurtigt føler sig velkommen.
Den første fredag er (vist) i øvrigt den eneste gang om måneden man kan spise der.
Restauranten er hyggelig. Og stopfuld.

Og overraskende er der udsigt til en vaskeægte Stupa,
der også er en del af stedet.
Jeg troede egentlig, at den nærmeste lå i Malaga, men så blev jeg lige opdateret på det.


Drivhuset dyrker økologiske grøntsager, og sælger dem fra deres gårdbutik.
Der kan man også købe færdiglavede vegetar retter - eller få herlighederne bragt hjem.
Man kan få en abonnementsordning, ligesom hos årstiderne.

Der er vist også mulighed for at campere - og at deltage i forskellige former for kurser.
Vist mest om meditation og buddisme, men også andre ting (vegetarisk madlavning ?)


I kan se mere på deres hjemmeside, og også der få mere præcise oplysninger.
Jeg kan bedst formidle oplevelsen, der bestemt var positiv.
Nedenunder indtryk af fredagens menu.

Lækkert, lækkert, og indtaget med udsigt til valmuer og stupa - og bedeflag.
En sjælden perle, der bestemt er værd at opleve. 


6 kommentarer:

Randi B. Jensen sagde ...

Jeg har aldrig været i Drivhuset, men mit datter var der på sin poterabend, hvor de var ude at ride og spiste buffet - det havde været en rigtig god oplevelse :)

mona sagde ...

Det er et dejligt sted, som jeg egentlig har glemt selvom jeg bor i nærheden. Sidst jeg var der, var der også uldprodukter i laden - er der stadig det mon?

Eva sagde ...

Spændende sted ser det ud til. Og sikke en lækker tallerken :)

Madame sagde ...

Hvor lyder det spændende - gid vi havde et sted som Drivhuset her med vegetarisk buffet i særklasse.

Fru Knudsen sagde ...

Det lyder da som et ovenud spændende sted

Lis sagde ...

Skøn tallerken, du har samlet der. Mums.

Hvad er en Stupa ?

Jeg må vist ind på deres hjemmeside og lurer. Vi skal afsted på camping i næste week-end, gerne mod nord, så hvem ved.

Skønne blomster du har fanget der.

Kh. Lis