lørdag den 8. juni 2013

Dorits malerier på Galleri - Himmerland


De af jer, der læser med på Dorits blog , ved at Dorit lige nu udstiller på Galleri-Himmerland.

Jeg var naturligvis interesseret i at se Dorits billeder på udstillingen.
Da jeg alligevel var i nærheden igår, aftalte jeg med galleriejeren
at jeg måtte komme forbi.

Det var bestemt en fin oplevelse.
Dels var sjovt at se Dorits billeder i virkeligheden ( mange af dem kendte jeg her fra blogland),
og dels var det også sjovt at stifte bekendtskab med Galleri-Himmerland, 
som jeg ikke anede eksisterede.

Og galleriet var meget større, end jeg havde forestillet mig.

Dorits billeder var smukt arrangerede i et centralt beliggende rum, 
til deling med en anden maler, der havde en væg.

Dorits billeder var på knap 3 vægge - og læg lige mærke til den røde seddel ved isbjørnen.
Jeg kan godt forstå, at der har været bud efter det billede. Helt usandsynlig flot !


Og her (ovenfor) en smagsprøve på nogle af Dorits andre billeder.

Jeg er vild med de Grønlandske naturbilleder. Stærke og kraftfulde er de.


Men jeg skulle jo også se resten af galleriet,
 galleriejer Hanne Bendtsen viste rundt.
(jeg var ret imponeret over, at de holdt åbent fordi jeg ville komme forbi). 

Hanne fortalte, at det gjorde de gerne - og de havde ofte besøg af kunstforeninger
og andre grupper, der viste interesse for at se udstillingerne. 
Galleriet ligger lige op til det store Golf-anlæg i Gatten, som er en lille by nær Farsø i Vesthimmerland.

Den store 'skål' er imponerende. 
Den er lavet i tyndt beton. Jeg gætter på den er ca 1 m i diameter.

Alt på galleriet er æstetisk arrangeret, så der er dannet helheder omkring den enkelte kunstners værker.
Og jeg lover jer Dorits billeder er i godt selskab.
Det er rigtig dygtige kunstnere, der er med på galleriet.
Der er lidt smagsprøver her på bloggen, men ellers vil jeg opfordre jer til at besøge
Galleri Himmerlands hjemmeside - eller lægge turen forbi.

På hjemmesiden kan I læse meget mere detaljeret om billeder og skulpturer,
og om de forskellige kunstnere.

Vesthimmerland er en smuk egn - og man kan gøre en tur ud af det. 
Muslingebyen Løgstør er fx ikke langt derfra 
- og der er smukke naturoplevelser, hvis man er til det. 
En af dem vil jeg fortælle om en af de nærmeste dage. 




6 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det spændende, at du har besøgt udstillingen med Dorits malerier! Når man bor langt væk og ikke har mulighed for at komme fobi er det skønt at se dine billeder her.

Kirsten Søeballe sagde ...

Tak for kik.
Ja Dorit laver skønne billeder.
Jeg er så heldig at have to af hendes. Godtnok ikke store, men alligevel :-)

Randi B. Jensen sagde ...

Dejligt at høre om stedet, jeg er ikke vant til at gå på galleri, men jeg vil også se Dorrits billeder, så i løbet af sommeren vil jeg også besøge stedet, som jo ikke er så langt herfra.

Mette G. sagde ...

Så har du jo nærmest været i min baghave!

Strikkefuglen sagde ...

Hvor spændende, Dorits billeder er utrolig smukke :-))

Fru Olsen sagde ...

Tusind tak, Mona for den fine omtale. Dejligt, at du kunne lide, hvad du så. Og jeg har jo ikke selv set udstllingen, så også tak for at formidle kigget.