søndag den 2. juni 2013

Den orange sag


Endelig blev den orange assymetriske jakke så tæt på færdig som den kan blive, 
før den er vasket og presset, og før der er købt knap og isyet mærke.
Den har taget mig 6 uger, og jeg synes jeg har strikket, strikket OG strikket.
Det foregik på pinde nr 3,5, så det var ikke just turbo.

Men resultatet er godt, og jeg tror jeg bliver rigtig glad for den.
En overgang var jeg i tvivl om, om den mon var for stor ?
men andre bloggere på blogtræffet hos Lone overbeviste mig om,
at den var som den skulle være.
Også uden rullekanter ;o)


Jeg kommer jo desværre ofte til at ændre lidt på opskrifterne.
Der blev lavet en ombukket kant - rullekanterne ville bare ikke fungere for mig.
Og den store lomme, der gik tværs over hele det ene forstykke,
blev reduceret til en halv lomme. 

Beslutningsprocessen om, hvorvidt der skulle være blå kant flere steder,
gav næsten sig selv. Jeg løb tør for garn. Men der er også flere og længere kanter,
end i opskriften. Nu mangler jeg at runde Birthe Sahl, så jeg kan finde en flot knap.

Næste gang I ser den bliver det med mig indeni - og så er jakken helt færdig.
OG der skal nok komme en ordentlig faktabox.

Straks jeg var færdig, kastede jeg mig ud i nyt strik - dennegang på pind nr 7.
Det er fra Kreativ Strik nr 2 2013 side 74 - den kommer I til at se mere til. 


11 kommentarer:

Birthe sagde ...

Det er er super lækker farve til til bluse , dit nye strikkeprojekt ser godt ud :-)

Susan sagde ...

Pragtfulde farver :-) Glæder mig til at se den på. 6 uger - det er da lynhurtigt!

Mette G. sagde ...

Skønne, skønne farver. Er spændt på at se den på :-)

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt at du nåede i mål, jakken har en flot farve. Hvorfor er der mon noget man synes man bare strikker og strikker på uden at nå i mål? Dit nye projekt ser spændende ud

Madame sagde ...

Hvor er den skøn - sikke dejlige farver! Må vi se den på?

Sigrid S. Eriksen sagde ...

fantastisk trøje, og rigtig dejlige farver du har valgt. Jeg glæder mig til at se mere om netpatenttrøjen.

Jette sagde ...

Den ser da godt nok spændende ud, glæder mig til at se den på.

Mosekonen morgendug sagde ...

Hvor ser den trøje lækker ud og sikke glade farver.

marion sagde ...

glæder mig rigtig meget til at se den på, den ser rigtig flot ud, men er jo bedre at se den på....

og spændende strik du har fået på pindene gad vide hvad du finder på at ændre undervejs på den :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Fargerik og flott! :)

Irene sagde ...

Ja, den skal vi da se med dig indeni.
Skøn farve !