søndag den 9. juni 2013

Den Orange Sag med indhold og faktabox.


'Den Orange Sag' hedder den jo ikke - sådan officielt..
men derimod 'Asymmetrisk Jakke med Halsedisse'. Design Chrissie Day.
I originalmodellen er den med rullekanter - i mit re-design med ombukkede kanter ;o)

Her ser I det færdige resultat - MED knap og det hele. 
Jeg er godt tilfreds - selvom jeg nogle gange undervejs ønskede den hen hvor peberet gror.

Årsagen til dette var nogle laaaange rækker med ret eller vrang.
Man starter på det ene ærme. Fint nok.  Når man når til den ønskede ærmelænge
slås op til hhv. forstykke og ryg. Og så er det de laaaaaange rækker begynder.
Men jeg synes resultatet er anstrengelserne værd.

Garn og opskrift købte jeg som kit hos Jane 
- og måske hun har et sæt eller to tilbage stadigvæk?


Jeg synes den assymetriske model er sjov - og den falder godt.
Jeg valgte en turkis som kant - jeg tror den var grå i originalen.
Jane har også strikket den op - og I kan også se foto der.


En anden ændring (ud over rullekanter der ikke blev rullekanter) er,
at jeg forkortede lommen. 
Den skulle være gået over hele sidestykket, men hos mig, blev den 2/3 af sidestykket,
og så lavede jeg kanter rundt lommens kanter. I kan måske skimte det på billedet.
En detalje, jeg synes er fin, er de indlagte stykker med vævestrik,
og de lodrette retriller. 
Det giver lige jakken struktur.


Nu kommer den, faktaboksen:

Design: Asymmetrisk Jakke med Halsedisse, af Chrissie Day. Nr 2266 BC
Garn : Semilla Fino fra BC Garn - købt i kit sammen med opskrift. 
ca. 10 ngl. orange og 1 ngl. turkis.
Pinde: rundpind nr 3.
1 knap (jeg valgte en fra Birthe Sahl, se tidligere indlæg)

hot or not : jeg tror den ender med at blive hot.



24 kommentarer:

marion sagde ...

Den er ihvertfald blevet rigtig flot :-) og modellen klæder dig godt...
Så flot stykke arbejde :-)

Madame sagde ...

Wow, hvor er den flot til dig - og med så mange fine detaljer!

Kludemutter sagde ...

Den er da hot ;)
Flotte farver du har sat sammen.

Yt.

Mie sagde ...

Den er helt klart hot hot hot - aj hvor er den bare flot - det er lige før jeg bander :-) Vild med farven, detaljerne og den sidder som om den var designet til dig :-) Wow Mona :-)

Charlotte sagde ...

Flot er den og skøn farve med hotte detaljer:-)

Lisbeth sagde ...

Den blev rigtig flot. Godt du valgte rullekanten fra :)

ettej sagde ...

Super smukt resultat.

AC sagde ...

Hvor er den blevet flot! Skønne farver, du har sat sammen.

Jette sagde ...

Den er bare mega flot og anderledes , den må have været sjov at strikke trods de lange pinde.

unikarina sagde ...

Den er blevet rigtig flor - og klæder dig rigtig godt. Flot stykke håndarbejde...

Fru Jensens unikum sagde ...

Hvor var det godt du holdt ud Mona, resultatet er bare blevet SÅ flot , farverne er helt vidunderlige og dine "ændringer" gør jo jakken endnu mere unik.

Pasformen må man sige du har ramt ,den sidder helt perfekt......mon ikke du kommer til at slide den op.....jeg har ihvertilfælde brugt min så voldsomt så jeg har måtte strikke endnu enn.......denne gang i en helt anden farve......mangler " kun " at strikke rullekanten ;-))
God søndag
Jane

Fru Olsen sagde ...

Sikke et arbejde - godt du holdt ud. Det er en meget speciel model - på den gode måde - og dit valg af turkis kanter i stedt for grå, gør bare lige det sidste. Er det Ulla, dr er fotograf? Hils hende.

Citronmoster sagde ...

Hvor er den flot :)

Uldbegavet sagde ...

Hvor er det dejligt med sådan en billedserie og uddybning af arbejdsgangen for din meget flotte model. Jeg synes den er super flot og den falder rigtig pænt. Farven er også fin til dig, men du kan vist have alle farver.

Gitte K sagde ...

hvor et den blevet flot, alt arbejdet værd, den klæder dig virkelig.

Kirsten Søeballe sagde ...

Flot flot du er eddermanemig hot hot.
Eller sådan noget.Det er næsten som en gammel sang :-)
Trøjen kommer du til at bruge meget for den ser bare rigtig godt ud på dig.

Pia sagde ...

Den er virkelig flot. Knappen passer så fint til den turkis kant.

Mette G. sagde ...

Skøn, skøn, skøn både model og farver!

Gitte sagde ...

Hvor er den bare blevet vildt flot,det var svært at se uden indhold,så tak for lækre billeder og faktaboks,smuk smuk jakke,med mange fine detaljer

Camilla sagde ...

Jeg syntes den er helt fantastisk!! Den tyrkise kan er helt genial!

GitteBlinkilde sagde ...

Super og over duper flot sag :-)
Du er et knag med de strikkepinde <3

Fru Knudsen sagde ...

Den er da super, men tør ikke gå i gang med en sådan, er bange for at miste tålmodigheden

laj sagde ...

WHAUUUU hvor er den flot og sikke et stort arbejde du igen har haft fingrene i

Madam Munch sagde ...

Det er en meget flot model, skæve vinkler og mange fine detaljer. Godt valg til kant, det er lige det som gør den spændende. I grå havde den været kedelig.