fredag den 21. juni 2013

Bluse i netpatent færdig


Så er der hoppet nyt strik af pindene.
Dennegang 'Bluse i netpatent' fra Kreativ Strik nr. 2, 2013.
Blusen er designet af Käthe Fog.

Den var dejlig nem og hurtig at strikke - på pind nr 7.


Ærmet er måske lidt langt, men ellers synes jeg blusen er velsiddende,
og passer i mange sammenhænge. Her til jeans.
Den er dejlig let og luftig.


Og her skulle der så komme en faktaboks.
Problemet er, at jeg ikke helt husker hvad garnet hedder.
Det er fra garnudsalg.dk - tror det må være noget recycled bomuld.
Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside nu - men jeg husker Kenneth Weller 
fortalte mig, at det blev sprøjtemalet, så det chancerer i blå og naturfarvet.
Resultatet er i hvert fald godt. 
Der er brugt ca 1/2 cone - resten vil jeg bruge til en sommerbluse.
Og som sagt - pind nr 7.   :o)

til sidst lidt fra haven.


16 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Den er fin, og anvendelig i det omskiftelige vejr.

Madame sagde ...

Hvor er den flot til dig, Mona - og den vil også være god til finere brug. Farven er lækker, og det er et yndigt mønster.

Mosekonen morgendug sagde ...

Lækkert lækkert strik du der har fået af pindene og tak for kig i din smukke have.
God weekend

Eva sagde ...

Man skulle næsten tro, at strikketøjet virkelig selv hopper både på og af pindene, - så hurtigt går det hos dig. Fin bluse :)

Trillemus sagde ...

Du strikker virkelig de lækreste bluser. Denne er ret fin i farven og klæder dig godt.

Kh Mette

marion sagde ...

sikke en sød og lækker trøje :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Veldig fin og perfekt til sommerbruk! Fargen var veldig anvendelig også. Synd det ikke er en oppskrift som kan lastes fra nett, for denne fristet. :)

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Uhm, netpatent er så lækkert. Din bluse er virkelig et hit, sommerhit/ hot .

Uldbegavet sagde ...

Den er rigtig flot. Jeg kan godt huske garnet, men ikke hvad det hed.

Irene sagde ...

Hvor er den bare rigtig flot til dig. Lækker farve.

Mette G. sagde ...

I klæ'r hinanden og farven er da SÅ lækker!

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det en skøn trøje, Mona - sådan én man lige kan trække over på en kølig sommerdag - dem kan vi jo aldrig få for mange af :-)

Ville nu ønske, jeg havde trukket nogle flere på - ligger med feber og hoste o.m.a. men det skyldes nok snarere en for høj stressfaktor gennem længere tid!

Lis sagde ...

Den er flot og den klæder dig ualmindelig godt. Du er god til de farver, synes jeg.

Er det ikke bare en skøn blomst at vise. Jeg plantede tre af dem et år og ikke en ville vokse op. Kan bare ikke huske hvad den hedder, æv.

Kh. Lis

Gitte K sagde ...

Hvor er den flot, luftig og let ser den ud til at være.

Jette sagde ...

Hvor ser den lækker ud, lige en man flytter ind i.

laj sagde ...

Hvor er den flot og hvor sidder den godt på dig