søndag den 12. maj 2013

Til Uldfestival i Saltum


Der er visse fordele ved at bo her i Nordjylland.
Ud over naturen (og alt det der), så er der hvert år Uldfestival i Saltum.
I år lykkedes det mig faktisk for første gang at komme afsted,
og det var en stor oplevelse.

Festivalen er centreret omkring 3 store festivaltelte, det gamle hospital og Bindestuen.
Men ud over det bidrog alle de lokale handlene med åbne butikker og spændende tilbud, 
så hele byen var inddraget.

Jeg var garanteret ikke den eneste blogger der var i Saltum igår,
men den eneste anden blogger (jeg ved) jeg mødte var Anette - og det var rigtig hyggeligt.

Det var en positiv overraskelse at være på Saltum Festival.
Masser af stande - primært garn og strik, men også knapper, og meget andet.


Birthe Sahl var der (naturligvis) med hendes smukke keramiske knapper. 
Jeg nøjedes med at vinke, for jeg kan altid lige køre forbi Birthes butik i Halvrimmen.
Men der var andre spændende knapper, fx disse fra www.buttonmad.com
og jeg kunne ikke dy mig for at købe edderkopperne.
Ikke fordi de var kønne, eller fordi jeg lige havde et projekt klar til dem
- mest fordi de var så specielle.
Og det kunne more mig at finde en ting de passede til.



Marianne Østergård var der med hendes flotte designs.
Jeg har et par bluser fra 80'erne, som jeg stadig er glad for. 

Og Avistrøjen er uforlignelig. 
Jeg påbegyndte den engang - og så skete der ikke mere.
Da strikning dengang gled ud af mit univers, forærede jeg garnet til en veninde.


Der var masser at kigge på. 
Flere stande havde spinding på programmet - og der var live fremvisning.

På Geilsk stand blev mine kollegaer blev vældig optagede af  Miss Beezy
 - måske ryger der en på pindene i nær fremtid?

Beezer er til at strikke - mine kvaler med min forandrede udgave skyldes jo netop at jeg ville lave en kjole med korte brede ærmer til en bluse med lange smalle. 



Disse filtede figurer kunne jeg ikke stå for, og jeg fik lov til at tage et billede.


Så var der ny inspiration at hente til broderistykkerne på væggen !
Hos http://bodilmunch.blogspot.com kan I se flere fotos og omtale fra denne smukke stand.

Hanne Falkenbergs designs var nok den stand der bød på de største udfordringer for mig.
Dankortet skreg på at blive brugt - og der var særligt 2 modeller jeg stod og forelskede mig i.
Men så var det jeg kom i tanker om, at Fanø Festivalen er ret forude.
Og man kan vel egentlig ikke sige jeg er akut trængende hvad garn angår.

Så (da da da da)  jeg modstod fristelserne, og udskød mit behov.   :o)


15 kommentarer:

AC sagde ...

Det var hyggeligt at hilse på dig i går! Fine billeder, du har taget, jeg har tilladt mig at linke til dem.

Pia sagde ...

Det må bestemt have været en dejlig dag i går. Fine billeder.
Flot at du kunne modstå at købe løs.

vidunderlige univers sagde ...

Skønne indtryk.. Øv at jeg ikke kunne komme afsted i år.. Hm ikke engang et loppe marked har jeg kunnet opdrive her i midt jylland hihi..
KH Iben

Uldbegavet sagde ...

Tak for en ualmindelig fin beskrivelse af Saltum uldfestival. For os, der ikke kom med er det sjovt at se alle de skønne billeder.
Flot at du ikke købte noget. Det havde jeg nok ikke klaret.

Gitte K sagde ...

Ja Saltum gør det godt, holder meget af deres uld festival.

Strikkefuglen sagde ...

Skønne billeder, er ikke sikker på at jeg var kommet hjem uden noget i posen :-) håber vi ses på Fanø.

Lydert sagde ...

Dejlige billeder du har taget. Jeg nåede ikke afsted i år, skulle afsted alene, og så blev det ikke til noget.
Min veninde var på Marianne Østergaards stand, jeg tror endda, det er hende, der har strikket avistrøjen :-)

Madame sagde ...

Sikke mange skønne ting og det er nogle dejlige billeder du har taget!

hæklemor sagde ...

Skønne billeder. Tæller ned til Fanø festivalen.

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor ville jeg gerne havde været med. Det må arbejde på næste år ;o)
Fristelser er der til syneladende mange og at du kom der fra, kun med edderkoppeknapperne, har da virkelig været en styrkeprøve ;o)
Glæder mig til at høre mere.
kh. Hanne

Aslaug sagde ...

Uldfestival i Saltum har jeg endnu ikke prøvet, men sikken en masse lækkert samlet på et sted. Jeg tror ikke, at jeg kunne nøjes med knapper ;) Knapperne er forøvrigt ret sjove!

vibstrik sagde ...

Skulle da vist have været i Nordjylland i denne weekend:-) Flot reportage:-)

Irene sagde ...

Det ser virkelig osse ud til at ha været en spændende oplevelse. Sikke en masse fristelser og nye ideer.
Desværre er der lidt langt der op nordpå .. herfra ;o)

Mie sagde ...

Lækre sager og god oplevelse både Garnudsalg og Saltum - grinede lidt af dine diskussioner med dig selv omkring Garnudsalg :-) kender godt den slags diskussioner med den indre stemme :-) Glæder mig til at se, hvad der kommer ud af garnet :-) Kh

Lise Halager sagde ...

Det er jo bedre end en slikbutik :o)

Vist godt det ligger så langt væk fra min bopæl...