fredag den 31. maj 2013

Projekt æbletræer


I troede nok også I var færdige med at høre om vores udlejningshus ?

Næh nej, ikke helt.  Der skulle nemlig også plantes lidt på grunden.
Jeg købte 4 æbletræer - 2 til mit eget sommerhus, og 2 til det fælles.
Det var en kollega, der havde fået nogle til overs, efter at have plantet 600 træer i skel.
(så skal jeg ikke pive over de par stykker jeg skulle plante).

Billedet er fra mit eget sommerhus, der ligger lige i nærheden af det fælles.


Ud over æbletræerne var der også nogle hvidtjørn, syrener og en enkelt rødel.
Jeg fordeler dem ligeligt mellem os - hvidtjørn er smuk, når den er i blomst.
Og syrener ligeså. Men rødel ? er der nogen der kender den ?
den skulle vist kunne blive ret stor.

Nedenunder ser I de nyplantede træer, og en enkelt nyplantet frugtbusk.
Grunden er blevet nivelleret - men er da vist ikke nået at blive fræset.
Den var i hvert fald hård at grave i. 
Nu står de der, de små træer. 
Og så må havemanden fræse udenom, når han skal så græs.
  Træerne skal nemlig være sat nu,for huset er lejet ud fra i morgen. 
Træerne kunne desuden heller ikke blive ved med at stå i potterne.
Der er grænser for en kvindes (= min) tålmodighed  ;o)



4 kommentarer:

Lydert sagde ...

Det ser rigtig godt ud - og tillykke med den hurtige udlejning

Gitte K sagde ...

Hvor bliver det fint, elsker frugttræer i haven, der er ikke noget bedre end at plukke æblerne i egen have.

Karina Bunkenborg sagde ...

Hvor ser det fint ud. Det bliver sjovt at følge med i deres vækst!

Fru Knudsen sagde ...

Det lover da godt med udlejningen, held og lykke med træerne