onsdag den 22. maj 2013

Langsommelig strik og en herlig muslingesuppe


Jeg slider og slider med den orange sag, jeg påbegyndte for snart så længe siden ..
Asymetrisk trøje med halsedisse, hedder den.

Det var et færdigt kit jeg købte hos Jane, og garnet er det lækreste Semilla fino.
Nu begynder det da også at lysne.
Der strikkes nu på nr. 2 ærme, og så forestår monteringsarbejde, kanter og halsedisse.
Den skal nok blive god - engang.

Kanterne bliver turkise - og så tror jeg da, at jeg går ind til Birthe Sahl og kigger efter
en passende turkis knap.

Trøjen er lidt anderlede at strikke. 
Den strikkes i et stykke, startende med det 1. ærme.
På et tidspunkt er der nogle rigtig lange stræk, hvor man strikker både forstykke og ryg i et.
Ny tynder det ud igen, hvor jeg nærmer mig underarm på 2. ærme.

Og da jeg alligevel sidder herhjemme med en mega-forkølelse, 
har jeg alle muligheder for at få gjort noget ved det strikketøj.



Jeg er begyndt at spekulere på hvad det næste projekt mon skal være ..
Der er simpelthen alt for meget garn og for mange spændende opskrifter at vælge imellem.
Og for ikke det skal være løgn,
tegnede jeg idag abonnement på Rowans magasiner.  2 stks hvert år !
Anledningen var, at jeg havde forelsket mig i et mønster i magasin nr. 52 ;o)

 Muslingesuppen nedenunder fik vi i søndags.
I bakke friske muslinger tilsat gulerod, hvidløg, chili, rød peber, porrer, 
bouillion terning, krydderurter, og creme fine
 (jeg bruger ikke fløde - men det kan andre selvfølgelig vælge at gøre ;o)

Og voila ! den herligste suppe - rig på proteiner og vitaminer ! 
(og selvom jeg spiste den, blev jeg alligevel forkølet. Der gives ingen garantier i denne verden ;o).


8 kommentarer:

Madame sagde ...

Rigtig god bedring, Mona - det er dejligt, at du får strikket, selv om du ikke er frisk. Din trøje ser fin ud og også suppen, som er fuld af gode sager ...

Lydert sagde ...

Jeg er altså helt vild med farven på din trøje, det bliver spændende at se den færdig.
Rigtig god bedring

marion sagde ...

God bedring med den forkølelse og meget spændende strik du der har gang i glæder mig meget til at se dit resultat :-)

JANE sagde ...

Sender dig en masse god bedring Mona, med den skønne næringrige suppe går der sikkert ikke lang tid før du er oppe i omdrejninger igen.

Fat mod , du er jo kommet rigtigt langt på trøjen og snart er der kun det sjove tilbage nemlig kanten og halsdissen som er strikket lynhurtigt.......;-))
herefter er der kun NYDELSE tilbage ....nemlig når du flytter ind i trøjen !!!

De bedste hilsner
Jane

Eva sagde ...

Hvis man nu skal være forkølet, så er det da dejligt, at det er kedeligt efterårsvejr udenfor. Så kan man strikke med god samvittighed i den lune stue ;)

God bedring.

Fru Knudsen sagde ...

God bedring, og fremgang med både forkølelse og strikketøj

Gitte sagde ...

Sikke en smuk orange farve du strikker i, den er jeg spændt på at se færdig, lyder spændende

Lise Halager sagde ...

Håber du snart er i bedring - om ikke andet kan du glæde dig over at vejret også er snot-forkølet...