fredag den 10. maj 2013

Jeg kunne alligevel ikke holde mig væk.


Jeg havde ellers sagt til mig selv, at jeg ikke skulle nærme mig Gug idag.

Men så fik jeg mig alligevel gejlet op til at skulle ud at hente noget bomulds garn.
Pludselig blev det vigtigt ikke at skulle gå sommeren i møde uden at være væbnet til tænderne med bomuld eller andre lækre sommergarner, tænkte jeg.
Det ville jo sådan set være direkte dumt. 
Desuden var jeg på kig efter noget safirblå knoll til Dorit - hvis jeg skulle falde over noget sådant. 

Mine undskyldninger for alligevel at drage afsted stod med andre ord i kø.

Og hvad skete ?? 


jo jo - jeg fik skam købt lidt.
Mission accomplished - sådan da.

Bomuldsgarnet fik jeg ikke købt. Heller ikke andre lækre sommergarner.
MEN - den safirblå knoll var jeg så heldig at finde et enkelt cone af. 
Og så var der lige den flotteste turkise knoll, som jeg sagtens kunne se omsat i et-eller andet.
Desuden en cone silke til kun 100 kr.  
Den kunne jeg lige se som følgetråd - eller i en sommerbluse.

Og det da også sjovt at være derude idag, 
hvor alle landets strikkere tilsyneladende havde sat sig stævne. 
Ikke at jeg mødte nogen jeg kendte (tror jeg ikke).

Der var rigtig mange mennesker - og måske blev fornemmelsen også lige forstærket,
da der kom en gigantisk byge, og alle søgte indendøre.

Damerne havde travlt med at få garn langet over disken. 

Selvom lageret var stort, gætter jeg på, at der blev tyndet godt ud. 
Jeg var der ved 13 tiden, og jeg blev allerede da jeg nærmede mig Rødtjørnevej mødt af en lind strøm af damer med brune papirposer med masser af garn. 

I morgen går turen så til Uldfestival i Saltum. Nej, Nej - bare kigge  ;o)



14 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Lyder som en helt fantastisk dag. Nyd også dagen i morgen:-)

Gitte K sagde ...

Ja havde man først forvilderet sig til Gug så var det vist næsten umuligt at komme derfra uden en eller flere af de brune poser:-)

Strikkefuglen sagde ...

Sikke mange dejlige garner du har fået med hjem :-) spændende hvad du finder på at lave af det. Hvor ville jeg også gerne have været forbi, men der er desværre for langt. God tur i morgen.

Madame sagde ...

Tillykke - det lyder som en indbringende dag og en dejlig oplevelse at besøge garnudsalget i Gug! Rigtig god tur til Uldfestival i Saltum.

Trillemus sagde ...

Det lyder som en dejlig dag i Gug. Imorgen skal jeg også et smut forbi Saltum. Jeg skal også KUN kigge....
Men fine ting du faldt for i Gug :-)

Kh Mette

Lydert sagde ...

Det er en weekend fyldt med fristelser, der kan være svære at holde fingrene fra.
Det er lækre garner, du har købt.

Mette G. sagde ...

Skønne garner - den der turkis er jeg helt vild med, men jeg holder mig væk, jeg holder mig væk, jeg.......;-) Rigtig god tur i morgen.

GitteBlinkilde sagde ...

Du bliver da også nød til at have nyt garn - sådan som dine strikke pinde altid er glødende :-)

Eva sagde ...

Det var så herligt. Og vi stod måske i ly for regnen lige ved siden af hinanden. Ærgerligt, vi ikke vidste det.

Susan sagde ...

Det er vist både godt og ondt, at man bor i den anden ende af landet :-/

Fru Knudsen sagde ...

øv, at jeg bor så langt fra GUG, ellers havde jeg nok også været der

vidunderlige univers sagde ...

Åh ville osse så gerne med til saltum uldmarked igen i år.. Men ingen vil med og jeg kan ikke køre så langt ..ØV -- Men glæder mig til de forskellige billede spams der nok vil komme på de forskellige blogge.. Go tur Mona:0)
KH Iben

Lea sagde ...

He, he, undskyldninger kan man altid finde når det gælder garnkøb!!! Jeg har så desværre en undskyldning for ikke at komme til Gug og gå amok: jeg arbejder nemlig hele denne weekend :-(

Lækkert garn du fik fingrene i - og selvom du ikke skulle have mere, så er jeg sikker på du både finder plads til det og får strikket nogle skønne bluser af det!

Jette sagde ...

Skønne garner du har købt, godt jeg har alt for langt til begge steder...