mandag den 20. maj 2013

haveterapi


Det har været en ualmindelig herlig pinse hvad vejret angår.
Det har givet anledning til tilplantning af krukker
og strik på terrassen. 


Hvert forår nyder jeg at sætte farverige blomster i mine mange krukker
- og det er også spændende at se, hvor mange der måske har overlevet vinteren. 
Jeg har sået en del solsikker, og nu er de små spirer tøvende igang med at rette sig op,
og (forhåbentlig) vokse sig flotte store.
Jeg har valgt de buskede fremfor de høje. De er bedre i buketter ;o)

Og så er jeg da vild med den blå kærmindesøster. 
Så flot en farve ! (eller er det en forglemmigej? jeg roder altid rundt i de to).
En af dem har sneget sig op til en af mine roser. Den får lov at blive stående.

Hvert år når jeg lige at tro, at vinteren fik has på min bronzeblad.
men nej - her kommer den væltende op ! 


Det har været ren terapi at gå og gøre ved i haven. 
Der er så mange ting i livet vi ikke kan ændre på 
- men når ukrudt er hevet op, og krukker tilplantede, så er der synligt resultat
og glæden og fornøjelsen ved at sidde og nyde resultatet giver ro i sindet.

Strikketøjet ? jo, det skrider langsomt fremad. 
Men det er da vist et noget større projekt,
end jeg umiddelbart havde tænkt. 



9 kommentarer:

marion sagde ...

her har den også stået på havearbejde, dog urtehaven der har stået for skud, også har mine krukker også fået nyt liv igen :-)

Eva sagde ...

Jeg har også nydt det gode vejr, nusset i haven og strikket ude. Skønt!
Og så er jeg vild med dine krukker med "gamle" ting i. Det er jo så nemt at købe nye, frodige planter, - men det er da meget sjovere med dem, der kommer fra sidste år eller man selv laver....

Fru Knudsen sagde ...

Også på det punkt er vi enige. Kæmp videre med dit strikketøj, jeg kæmper også med et langsommeligt strikketøj

Madame sagde ...

Jeg har det lige som dig og synes, det er ren terapi at gå og ordne haven - luge, beskære, plante i krukker og bare sidde og nyde. I dag er det min have, der får en tur :)

Lydert sagde ...

Hvor ser det fantastisk dejligt ud.
Selv har jeg ikke spor forstand på have, men alle dine flotte krukker giver da lyst til at gå i gang

GitteBlinkilde sagde ...

Hold da op hvor har du mange skønne blomster - vejret har været en blandet landhandel i pinsen hos os 25 grader og fuld sol lørdag og sjaske regn om søndag

Strikkefuglen sagde ...

Spændende med alle dine blomster, skal da vist lige have sået solsikkerne som vi plejer :-) pindevejret har været super dejlig og det er blevet nydt.
Majbritt

Uldbegavet sagde ...

Det er utroligt så hurtigt alt er blevet grønt. Det er som om det er sprunget ud fra den ene dag til den anden.

Aslaug sagde ...

Grønt er som sagt også godt for sjælen - dejligt at læse du har haft en god pinse med hygge i haven