lørdag den 4. maj 2013

Assymetrisk Jakke undervejs


Ja det er ikke fordi jeg er kommet særlig langt.

Kun knap halvvejs.
Tiden går med så mange andre ting. Strikketid 
er noget jeg sniger mig til sent på aftenen, når jeg endelig er landet for en kort stund.

Sommerhuset er nu næsten klart.
Eller så klart som det kan blive inden fotograferingen i morgen.
Det har taget tid og kræfter - foruden alt det andet, der også skal klares.
Efter i morgen, kan I se de 'officielle' billeder af det (hvis I har lyst),
og jeg glæder mig til at få det strøget af to do listen.

Tilbage på listen står bl.a. strikketøjet.
Den asymmetriske jakke med halsedisse begynder at tegne sig.
Jeg skal lige vænne mig til at begynde med ærmet. 
Højre forstykke er færdigt, og jeg er lige startet på ryggen.


Garnet er Semilla fra Jane - hele kittet er faktisk købt der.

Jeg blev tidligere spurgt hvad det er for et mønster.
Det er en slags vævestrik. Man skiftevis strikker r og tager en løs af foran arbejdet.
2 rækker senere gør man det samme forskudt.

Resten af mønsteret er bare vilkårligt anbragte retmasker.


Udenfor venter haven utålmodigt. 
Nyindkøbte planter er linet op for omplantning,
og de gamle kommer ud af deres vinterhi (de, der overlevede).
Små spirer står til vækst - senere må de ud.
Der er mange ting på den to do liste  ;o)

God lørdag aften til alle der læser med.

S

12 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er dejligt, at sommerhuset nu næsten er klart - nu skal haven passes, så det var timet rigtig fint.

Ulla Reiche sagde ...

Ja nu er det have tid. Jeg satser på det gode vejr i morgen og mandag til at komme godt i bund. Jeg er spændt på at se både sommerhus og jakke.

Sov godt

Ulla

Eva sagde ...

Pyh, der er nok at se til, - og når nu haven også blander sig.....
Men det må være dejligt at I er klar med sommerhuset.

Fru Knudsen sagde ...

Glæder mig til at se billeder af sommerhuset, og til at se flere billeder af jakken, den ser spændende ud, og farven er super! Go´søndag til dig

Fru Knudsen sagde ...

Glæder mig til at se billeder af sommerhuset, og til at se flere billeder af jakken, den ser spændende ud, og farven er super! Go´søndag til dig

Trillemus sagde ...

Det strik ser spændende ud og farven er super flot. Der er dejligt at I er ved at være færdige med sommerhuset, så I kan nyde det i stedet for at arbejde :-)

Kh Mette

Lydert sagde ...

Din jakke ser ret spændende ud, det er en fantastisk flot farve, du strikker i.
Hvor er det godt, I har fået sommerhuset færdigt, så haven kan få en kærlig overhaling

Gitte K sagde ...

Glæder mig til at se mere til jakken. Jeg kan godt forstå at der ikke bliver til så meget strikke tid, med alt det i har fået ordnet på sommerhuset, håber at der er en masse som vil lejre det:-)

Irene sagde ...

Den ser rigtig spændende ud. Det er da virkelig helt forståeligt at du ikke når meget andet, når sommerhsuet har taget så meget tid. Så det må være skønt at I snart er færdig.

Uldbegavet sagde ...

Det ser ud til at være et stort og ikke mindst spændende projekt. Det bliver sjovt at se, hvad det ender med.

Lise Halager sagde ...

Det ligner et spændende projekt du har kastet dig ud i - men er sikker på resultatet bliver super flot.

laj sagde ...

Super flot jakke

Vil lige sige pøjpøj med sommerhuset