mandag den 1. april 2013

SIF Grafisk Gobelin del 2 - undervejs.


Terningerne er kastede 
og jeg er i fuld gang med at prøvestrikke i grafisk gobelin.

I øvrigt en teknik jeg opgav at lære engang i 80'erne, 
hvor jeg havde planer om at lave en sort bluse med en pink trekant foran  :o)
Det lykkedes ikke helt - og konklusionen dengang blev,
at gobelinstrik var en umulighed.

Jeg vil sige, at det er den teknik, jeg derfor aldrig rigtig fik lært,
og som jeg egentlig altid gerne har villet lære.


Da Charlotte Kaae her på bloggen udbød en SIF omkring emnet,
skyndte jeg mig at hoppe på.
Som I måske har læst i et tidligere indlæg,
satte jeg søsteren (og mig selv) til at tegne mønstre til brug for projektet.

Der blev lavet det ene mere eller mindre avancerede mønster efter det andet,
men valget faldt til sidst på dette helt enkle.
Og det har jeg det fint med. 5 farveskift på en linie må række, 
for der er trods alt en del snore og løse ender at holde styr på.
Farvevalget blev som I ser - og resultatet måske en pude til vores nye sommerhus. 

Bedst som det gik derudaf, og jeg synes at nu kørte teknikken,
opdagede jeg et hul mellem 2 farver.
Nu må jeg lige huske, at dette er en øvelse, og hullet kan lukkes senere.
Men nu, hvor jeg sidder og strikker i teknikken, 
kan jeg ikke helt huske/forestille mig, hvad det egentlig var, der gik galt dengang i 80'erne.
For så svært er det heller ikke    :o)
Eller ?  


10 kommentarer:

Karen Elisabeth sagde ...

Farverne er meget smukke...

Lydert sagde ...

Det ser rigtig godt ud - og nej, måske er det ikke så svært, som vi går og tror

Uldbegavet sagde ...

Det bliver et fint mønster i nogle glade farver.
Dengang jeg strikkede gobelin strik i 80'erne havde jeg små plastic "fisk" med garn i hængende bag på strikketøjet. Så skulle de bare snoes ved farveskift. Måske er det nemmere end at holde styr på alle de bundter.
Især i supersoft, som jo kan spytsplejses.

Fru Knudsen sagde ...

ja, det med de små fisk tror jeg vil være godt, for det er jo trods alt svært, at holde styr på alle bundterne. Glæder mig til at se resultatet

Lise Halager sagde ...

Glæder mig til at se resultatet. Hold op en tålmodighed du besidder :o)
Og godt dukke Ulla har fået vinterpels. Hun er altså for kær ;o)

Ha en dejlig dag.
Knus

Madame sagde ...

Dejligt at du lært teknikken nu, og jeg glæder mig til at se resultatet! Strik er et helt lukket land for mig, men nu kan jeg dog lave et egerntæppe i retstrikning :o)

laj sagde ...

Ser spændende ud.
Hvor er i blevet flotte alle tre, dig, din søster og Ulla

marion sagde ...

ser spændende ud ikke en teknik jeg har forsøgt at kaste mig ud i endnu :-)

Hanne Rimmen sagde ...

Kan da også huske at jeg dengang strikkede en trøje i neonfarver med grafiske mønstre, men sled noget med hullerne. Du bliver vist nødt til lige at vise mig hvordan, det skal gøre rigtigt. Tror jeg er moden her 30 år senere ;o))
kh. Hanne

Irene sagde ...

Næhh svært er det jo egentlig ikke men det er alle de ender der er trælse ... jeg strikkede et par trøjer til pigerne med mønster på maven dengang i 80erne ... og nu så jeg i mit nye strikkeblad at der er flere mønstre på sådanne trøjer.
Så bare på igen, åbenbart (eler osse kan man forhåbentlig lade være ;o) ), 80er strik er på vej .... thi hi