fredag den 12. april 2013

Rosa nu i vaskemaskinen - og lidt garnkøb


Jeg måtte lige prøve 'Rosa' på inden jeg puttede den i vaskemaskinen.
Den passede heldigvis - men desværre synes jeg halsen flaner.
Dog håber jeg det fortager sig, når den er tørret og presset.

Lige nu ser den ikke så pæn ud i strikningen.
Men heldigvis kender jeg højlandsgarnet fra andre projekter,
og ved, hvordan det folder sig ud, når det har været vasket.

På søndag regner jeg med den er tør,
og så vil I få syn for sagn.


Hvad der skal afløse 'Rosa' på pindene ved jeg ikke rigtig.
Der er rigtig mange muligheder.
Så mange, at jeg næsten ikke kan bestemme mig.

Men jeg har weekenden til det,
for lige nu skal 'Dukke Mor' strikkes færdig.
Det er i morgen min mor har fødselsdag og den skal være klar.


Jeg var omkring 'Garnudsalg' for at hente nogle bestillinger idag,
og lod mig bl.a. friste af disse maskemarkører.
Pigen, der havde lavet dem, var der selv, og hjalp med at pakke garn idag.

Nu jeg alligevel var der, måtte jeg lige have en garnblomst med.
Det KUNNE jo være, jeg kunne bruge det til en venindegave ;o)
Garnet nedenunder var det silke/uld, der blev sat på tilbud sidste søndag.
Jeg var hurtig på tasterne. 


13 kommentarer:

Lis sagde ...

Halskanten bliver nok smukkere hvis du laver den dobbelt med en række ret masker til at markere kanten foroven.
Mit foreslag, men det er nok forsent når den er i vaskemaskinen.

Glæder mig til at se dukken til din mor.

Kh. Lis

Gitte K sagde ...

Jeg tænker at kanter sikkert arter sig, når den er blevet vasken, det er ellers en skøn farve. Glæder mig til at se den færdige dukkemor.

Eva sagde ...

Det er "noget skidt" med det der garnudsalg. Sikke lækkerier de kan lokke med og sikke priser. Jeg købte også rigeligt ind, da jeg var der. Meget rigeligt. Og nu mangler jeg jo slet ikke garn, så det er jo lidt ærgerligt.....

Strikkefuglen sagde ...

Garnet har det med at falde på plads efter vask så mon ikke det bliver fint. Den er super flot :-)) spændende med dukkemor.
Lækkert garn du har fået og hvad du forvandler det til ;-))

Madame sagde ...

Hvor er den fin, Mona, og når du vasker den, er jeg næsten sikker på, du kan få halsen perfekt - uld er heldigvis nemt at forme. Glæder mig til at se dukken til din mor

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

WOW hvor er den blevet flot - og sikken farve!

Fru Knudsen sagde ...

"Strepsil klarer halsen" siger man, mon ikke vask også klarer halsen. Wow en flot farve!!

marion sagde ...

sikken en flot farver, håber at kanten retter sig efter vasken :-)

spændende med din dukkemor den glæder jeg mig til at se, hvordan den bliver :-)

Mette G. sagde ...

Skøn farve :-) Det er utroligt, hvad vask kan gøre! Jeg undres hver gang over, hvor meget det gør at få vasket spindolien ud. Håber, at halsen arter sig efter vask.

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet utrolig flot i den farve, Mona - jeg har luret meget på halskanten lige siden, jeg så opskriften i bogen, så jeg er meget spændt på, hvordan den ender. Jeg krydser fingre :-)

Jeg er imponeret over dine dukkeprojekter - jeg grur for den dag, hvor jeg er nødt til at starte på en til Lillefrø - men håber stadig jeg kan snige mig udenom med en hæklet abe ;-)

Jette sagde ...

Hvor er den flot, smuk farve, hvis ikke halsen arter sig efter vask ville jeg pille den op og bare strikke i glatstrikning, for så kommer der en lille rullekant.

Irene sagde ...

Hvor er det en skøn farve.
Ja halsen flanner, men hvis den ikke arter jeg efter vask, kan du jo bukke kanten om på v´rangenog sy den fast ... det syntes jeg er pæn ....måske strikke den lidt længere først.
Ja, der var åbenbart run på garnbestilingen igen i går aftes. Jge nåede det heller ikke denne gang.. måske en anden gang, når alle I har har fået lagerne fyldte :o)

vibstrik sagde ...

Hvor er den smuk. Jeg håber den arter sig efter vask, og så glæder jeg mig til at se din dukke:-) Spændende hvad der nu skal på pindene.