tirsdag den 16. april 2013

Rosa færdig


Så er Rosa kommet ud af vaskemaskinen og er blevet tør.
Det hjalp lidt på den - og også på halsen,
selvom den stadig flaner lidt. 
Jeg ved ikke rigtig om det er på et niveau hvor jeg synes der bør gøres noget ? 


Ellers synes jeg det er en lækker trøje, 
og jeg forventer at komme til at bruge den en del.
Farven er Amarone, garnet er højlandsuld fra garnudsalg.dk.

Jeg strikkede af 2 cones, og jeg vil mene der er til endnu en mindre trøje.
Måske skulle jeg finde på noget i strib ?  Simpelthen for at få brugt resterne. 
Modellen er 'Rosa' fra Suveræn strik på den feminine måde af Lene Holme Samsøe.
Den er strikket på pind 4.5. 
Den var ikke voldsomt vanskelig at strikke - krævede blot lidt opmærksomhed i mønsteret.


Ses vi til blogtræf hos Lone ? 
Jeg vil gerne slå et slag for at I kommer - også selvom I skal køre et par km eller mere :o)
Sidste år var det et fantastisk arrangement, det var helt utroligt, alt det Lone havde gjort ud af det. 
Det var virkelig en god oplevelse, og det tror jeg bestemt og så det bliver i år. 
Så jeg håber vi ses. 

17 kommentarer:

Gitte K sagde ...

Rosa er super flot og selvfølgelig ses vi hos Lone.

Susan sagde ...

Den er flot - og en dejlig farve. Desværre er der 430 km. fra mig til Ålborg, så det er lige langt nok. Jeg kommer ellers regelmæssigt i Ålborg, og bor på på Hotel Hvide Hus, men det er altid arbejde og altid hverdage - uden strikketid :-(

Lydert sagde ...

Den er blevet superflot, din Rosa, og sikke en skøn farve.
Jeg skal desværre arbejde i den weekend, der er blogtræf (det skulle jeg også sidste år) ville ellers rigtig gerne med

marion sagde ...

hvor er den altså bare blevet flot og farven er bare så fed :-)

der er lidt langt for mig at komme ville skam ellers gerne, men men men, det koster jo at kære den lange vej :-)

Aslaug sagde ...

Din rosa er blevet rigtig flot - lyder hyggeligt med blog træf, men der er desværre også lidt for langt for mig :-)

Fru Knudsen sagde ...

Desværre har jeg for langt til det nordjyske. Blusen er fin, med så flot et mønster.

Madame sagde ...

Det er en meget lækker trøje - smuk farve og fint mønster.
Hvor lyder det hyggeligt med jeres blogtræf! Jeg skal til blogtræf i Køge i næste måned og glæder mig.

Kludemutter sagde ...

En super lækker trøje.
Den skal du nok få slidt op.

Yt.

Hanne Rimmen sagde ...

Det er vist ved at være lidt tid siden jeg sidst har været forbi ... hvor bliver tiden dog af ?
Hvor er din nye trøje da blevet smuk ;o)
Jeg er også ganske imponeret over resultatet af den lyserøde sag. Den er virkelig blevet skøn. Den ser også ud til at være landet det rigtige sted ;o)
Uha.. jeg bliver altså nødt til at komme med til garnudsalg, næste gang. Sååå mange fine fristelser.
knus Hanne

Jette sagde ...

Den er jo flot den trøje, men kan høre du stadig ikke er tilfreds med halsen, jeg ville lave en anden hvis det var mig. Ville nemlig hele tiden kun fokusere på halsen og ikke være glad for resten af trøjen, som bare er så smuk.

Trillemus sagde ...

Sikke en lækker trøje i et smukt mønster. Jeg er helt vild med farven.

Kh Mette

Uldbegavet sagde ...

Den er blevet rigtig sød og den klæder dig godt.
Jeg kan desværre ikke komme til blogtræf i denne weekend af helbredsmæssige årsager.

Lise Halager sagde ...

Hvor er det et helt fantastisk mønster - en fantastisk farve til dig.

Fru Olsen sagde ...

Superflot Rosa. Jeg synes ikke det er nødvendigt at gøre noget med halsen. Den lægger sig nok lidt mere i brug.

Ville rigtig gerne til blogtræf, men jeg kommer først tilbage til København fra ferie d. 26.

Strikkeglæde sagde ...

Jeg synes trøjen er lækker, men jeg ville have samme fornemmelse med kraven, hvis det var mig. Jeg ville pille op og lave den, måske med nogle indtagninger i siderne. Blogtræffet har jeg ikke fået kigget på endnu :-)

Majken Hammer sagde ...

Rigtig flot trøje - går og venter på Lene´s sidste bog, boghandleren her siger, det bliver revet væk når den kommer, så nu er han bedt om at bestille mig et eksemplar :)

Lisbeth sagde ...

Flot flot trøje. Du er altså hurtig med de pinde.

Er SÅ træt af, at jeg ikke kan komme med..