lørdag den 6. april 2013

Mon vi bliver klar til 1. maj ?


Der er sket rigtig meget henne i vores fælles sommerhus nu - det begynder at tage form.
Projektet har udviklet sig fra at være overskueligt, til at være uoverskueligt 
- og forhåbentlig bliver det overskueligt igen engang.

Idag har jeg brugt dagen til at forsøge at etablere noget beboelighed i udvalgte zoner.
Resten af huset har stadig karakter af byggeplads, og der mangler en del endnu,
skønt min søster og hendes mand har været flittige i påsken.
Væggene er malede - men nu bliver det synligt, at der også var et par af møblerne, der burde have haft.
Fx denne køjeseng + et par skabe og skabslåger. 
Det må blive en anden gang. 

Jeg malede køjerummet, der var dækket af træpaneler i naturfarve.
Nu er rummet lyst og venligt, og jeg prøver at holde orange som en slags gennemgående farve. 
Den passer både til piger og til drenge.

Overkøjen er den del af værelset, der er indrettet nu, når man ser bort fra bogkassen,
jeg gerne vil have op at hænge øverst i hjørnet under loftet. 
I hovedenden har jeg dekoreret med zoo dyr. 


Vægstykket på billedet til højre har I været præsenteret for før.
Som I ser endte væggen med at få lys maling, og det fik stuen til at ændre karakter.
Hvad I ikke kan se, er at på vinduesvæggen til venstre, lod vi de mørke paneler stå.
Lampens afløser er købt - venter bare på at blive hængt op.

 Det lille hjørne i det store soveværelse er også næsten færdigt. 
Vi skal lige have fundet noget der skal hænge på væggen over kommoden. 
Før hang der et ovalt guld spejl - det var rigtig sødt.  Men nu kommer der et stort spejl i rummet,
så det lille spejl vil blive for meget. Jeg har fundet nogle broderistykker, der måske kan bruges ?
eller hvad tænker I ? er der andre forslag ?


Den lille forgang var dækket af hessian og mørke paneler.
Nu er det hele malet over, og der er kommet et lille Ikea skab op,
beregnet til vore private ting. 
Hvad tænker I om dekorationen på gulvet ved siden af ?
Vi har også snakket om, om vi i stedet skulle sætte et paraplystativ eller noget til sko ?

Nedenunder ser I vores terrasse EFTER jeg var en tur på fyldpladsen.
Før jeg kørte derud, var terrassen næsten ikke farbar  ;o)

Der bliver en del lopper til Abbe Pierre .. 

Huset bliver klargjort til udlejning, og det vil fortrinsvis kunne lejes ud i sommerhalvåret.
Jeg har hørt, at nogle virksomheder langtidslejer sommerhuse til medarbejdere, fx for 3 mdr.
Er der nogle af jer der har hørt om / har erfaring med det ? 





9 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det blevet smukt, Mona! Det må have været et sjovt, men også meget stort arbejde. Jeg tror, jeg ville fravælge et sko-og paraplystativ. Pøj pøj med at få lejet huset ud!

Eva sagde ...

Sikke et kæmpe arbejde.
Min erfaring med udlejning af sommerhuse er ikke stor. Men jeg har lidt erfaring som lejer, og jeg tror, at man skal holde alle de der "småting" på et absolut minimum. Det letter rengøring og rammer bredere.

Det er sikkert hårdt, - en mon ikke også det bliver sjovt at se tilbage på.

Marianne sagde ...

Hvor bliver det bare fint. Vi har selv sat sommerhus i stand men over længere tid, det er stort arbejde, men det betaler sig.
Jeg synes der mangler noget til fodtøj i gangen, det bliver nemt uoverskueligt, når alle lige smider et par sko på gulvet.
Ellers hold nips på et minimum, når det er til udlejning, og husk at sætte lås på jeres eget skab, desværre.
Fortsat god arbejdslyst

Strikkefuglen sagde ...

Det bliver rigtig godt, lyst og lækker :-))
Jeg tror på at i når det, selvom der ligger mange timers arbejde i det endnu. God søndag

Randi B. Jensen sagde ...

Hold da op, det bliver et helt andet hus med de lyse vægge - det ser fint ud.
Jeg kan godt li', når der er noget pynt/hygge i et sommerhus, sådan noget med kulørte tæpper og puder i sofaen og et fint landskabs- eller blomsterbilled på væggen - ikke for meget nips.
Jeg vil nok vælge at have en skohylde/bakke i gangen,for det vil være en opfordring til gæster/beboere til at sætte fodtøjet i gangen.

unikarina sagde ...

Det bliver et skønt sommerhus... dejligt at følge med i processen.

Fru Knudsen sagde ...

Det ser godt nok ud til, at der sker noget!. Jeg vil også foreslå et eller andet til fodtøj, og ikke for meget nips!

Karin Grøn sagde ...

jeg synes det kunne være fint med et skostativ eller lignende foran skabet. Det er jo sådan at jo mere praktisk I får gjort huset jo mindre rengøring skal i lave. Det kunne også være festligt med en stor vase med forskellige farver paraplyer men det er et spørgsmål om I får lov at beholde dem. Det kunne jo være de fine ude fra tiger til 20 kr så er der ikke så meget tabt.

Jeg synes ellers det ser fint ud men er enig med Marianne. Begræns nipset til et minimum--- det forsvinder alligevel er jeg bange for og jeg ville fjerne alle de sorte rammer på chatollet og hænge en fin lille akvarel i en ramme op- ikke noget dyrt bare en let lille ting, der passer til et sommerhus.
Jeg skrev allerede for længe siden, at når man nymaler noget, så står tingene, der før var helt ok og skriger på maling, så det kan let blive et utroligt stort arbejde, hvis man ikke begrænser sig på forhånd.
Soverummet med det orange er fint og de vilde dyr passer også godt dertil.

Husk at Asaa KFUM spejdere henter effekter til deres loppemarked der afholdes to gange årligt hvis du ikke har et specielt ønske om at tingene skal til Abbe Pierre.Bare så du ved der også er en anden mulighed.

Frk.Bogorm sagde ...

Hvor bliver det bare fint! I er vel nok flittige. Fortsat god fornøjelse! Glæder mig til billederne, når I er helt færdig:-)