søndag den 21. april 2013

Garnrus i Yllefabriken


For nogen tid siden skrev Irene et indlæg om Klippan Yllefabrik.

Det lød jo temmelig spændende, og ikke mindst fristende.
Da jeg alligevel skulle besøge min veninde i Skåne,
synes jeg det kunne være noget så nærliggende,
lige at lokke hende med den vej forbi. Og det var ikke svært ! 

Vi havde en herlig dag inde i Yllefabrikken.
Da vi kom ud, bevæbnet med poser,
blev vi mødt af nogle damer på vej ind, der spurgte:

"Är der nogot kvar ?'  (håber stavningen er nogenlunde).

Vi kunne berolige dem: der var LIDT kvar/tilbage efter vores hærgen.


Kommer jeres vej forbi Klippan kan jeg kun anbefale jer at kigge indenfor.
Det er lækre sager ! 


Herinde i garnafdelingen var det et sandt Eldorado.  100 g for 25 kr. 
Det var ikke til at stå for - trods garnembargo ! 
Kvaliteten kender jeg ikke - Hanne havde senere lidt problemer med at vinde op, idet det filtrede.
Jeg håber ikke det er en generel tendens - men det vil vise sig. 
Og jeg vil naturligvis lave strikke- og vaskeprøver for at se hvordan garnet arter sig.
Men lige nu - lutter rus ! 


 Prøv lige at se denne farve ! 

Og garn var kun en af de ting de havde.
De havde fx også nogle superskønne plaider,
nogle sjove lysestager og meget meget mere. 

WE WILL BE BACK ! 

En anden ting jeg fik ud af besøget i det Svenske : 
Hanne viste mig hvordan jeg kunne ændre min blogheader i Picasa. Så fik jeg løst den gåde !



23 kommentarer:

Birthe sagde ...

Sikken fest :-) Det ser lækkert ud og flotte farver , det bliver spændende hvad du syntes om garnet .

Fru Knudsen sagde ...

Sikke en garn fest, håber ikke du har for mange tømmermænd, ha,ha
Man bliver jo helt "høj" af så meget billigt garn, håber det arter sig.
Dit forside billed er rigtig fint

Gitte K sagde ...

det ligner et rent garn Mekka. Glæder mig til at høre mere om garnet.

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op Mona - jeg bliver helt høj at læse og se dette indlæg :-) Det er noget af det, der er så skønt med blogland, jeg behøver bare se dig på billederne og jeg ved, hvilken rus du er i ;-)Og sikke farver, du fik fat i. Heldige, heldige asen :-)

Mette G. sagde ...

Ser ud til at være et frygteligt farligt sted ;-) Vi er nok en del, der slet ikke er misundelige :-)

Madame sagde ...

Det er jo en ren Alladins Hule - tillykke med de fine køb! Jeg er helt betaget af den varme karrygule farve.

Strikkeglæde sagde ...

Skønt garn, sikken et slaraffenland - det må da være skønt, der må jeg da fordi engang. Flot header du har fået.

Lydert sagde ...

Er du da vims, det ser godt ud med alt det garn i fantastiske farver.
Havde du plads nok i bilen?

Vibekes lille ullne sagde ...

For et garnparadis! Hadde jeg visst om det da vi kjørte gjennom Skåne i fjor sommer... Herlige farger, og superfin jakke! Bladde litt nedover og så at rosa var ferdig. Veldig pen genser! Den får du nok mye glede av!

Ønsker deg en fin uke med alt det nye garnet! :)

Randi B. Jensen sagde ...

Det ser godt nok fristende ud i den fabrik - kan godt forstå, at du gik amok :)
Jeres sommerhus bliver bare så fint og din trøje, den er da også blevet flot - problemet med halsen, ja enten falder den til, når trøjen kommer i brug eller også bliver du så træt af det, at du ændre den, men det er da vist mest dig selv, der ser det.
Vi ses til Blogtræf :)

mona sagde ...

Ha-ha herlig overskrift :-))
Håber ikke du bliver plaget af for mange tømmermænd.
Det ser ud til at være noget dejligt garn og skønne farver. det bliver spændende at se, hvad der gemmer sig i det.

Lis sagde ...

Du ser stadig lige så glad ud som på Fb billedet.
Håber det kun var det ene garn der var problemer med for elles bliver du ked, tror jeg. Smilet vil stivne og strikkepindene blive kolde.

Hvad vil du lave af den skønne gule garn, det er da sådan en som passer perfekt til en sommer cardigan over en kjole med roser.

Jaa nu løber min fantasi igen afsted.

Ønsker dig en skøn ny uge.

Kh. Lis

laj sagde ...

Jahuuu for en skøn butik. Du må ha haft det som et barn juleaften.

Strikkefuglen sagde ...

Her sidder jeg og smiler ja og griner lidt for jeg kan se og høre hvor skøn en oplevelse du havde ;-)) jeg glæder mig til at høre og se meget mere til garnet g hvad du laver af det.
Majbritt

marion sagde ...

Det ligner simpelthen, at du er kommet i himmerrige :-)

skønne sager du har fået med hjem der, glæder mig da lige til at høre, hvad du synes om garnet når du kommer så langt :-)

Hmmm måske jeg også skulle overveje det med picasa har længe overvejet hvordan jeg fik lavet et så smart hoved på bloggen som mange af i andre har :-)

DIY se her hvordan sagde ...

Nøøjjhhh - den butik vil jeg gerne besøge.

Madam Munch sagde ...


Jamen Mona, sikke en dag du har haft. Det er en sand rus at gå rundt på dette garnlager. Vi her i blogland forstår din glæde.

vibstrik sagde ...

wauu...sikke nogle skønne bunker garn du fik med hjem. Tror jeg snart må følge dit eksempel, og glæder mig til at se hvad du får på pindene:-)

Fru Olsen sagde ...

Er du nu fuld igen ;-) Jeg kender godt de der mennesker, der ikke kan sige Stop.
Jeg ville nu også være blevet kraftigt beruset. Jeg skal besøge en veninde i Sverige i næste uge, måske er det i nærheden?? (Læs= håbe håbe, håbe... :)

Citronmoster sagde ...

Det er svært at begrænse sig på Yllefabrikken. Jeg har ikke haft problemer med at vinde garnet op. Har strikket et par trøjer, en islænder, et par sjaler og en del luffer og muffedisser i garn derfra :)

Hanne Rimmen sagde ...

Ja, Mona det bliver ikke sidste gang vi kører den tur, det er jeg helt sikker på.
Tak for dejligt selskab og solidarisk indkøbskultur. Den slags og godt selskab sætter jeg pris på ;o)
Kom snart igen.
Du skal nok ikke vente til, at du mangel garn,
hi hi hi... ;oD
knus Hanne

Irene sagde ...

Sikken skøn læsning ... kan lige se for mig de damer der var helt nervøse for at der ikke var mere tilbage .. thi hi....
Jeg har kun fået strikket en prøve af det indtil nu, men det virker ret ok.
Jeg er meget spændt på at komme igang.
Det er ihverfals skønne farver du har fået ... og jeg skal helt sikkert osse fori en anden gang

Lise Halager sagde ...

Så Hanne's indlæg - hvor ser det bare skønt ud, og I må ha haft en pragtfuld weekend :o)