tirsdag den 2. april 2013

forårskuller


Her i weekenden var vejret forrygende flot.
Havemøblerne kom ud - og skønt jorden var frosset
og der stadig lå sne,
måtte jeg igang i haven.

Med fare for at de små spirer får forfrysninger,
måtte jeg lige rive de visne blade i bedene sammen,
og begynde at så frø til forspiring.


Terrassen er lidt kedelig endnu - men det bliver den ikke ved med at være.
Snart er krukkerne plantet til, og alt mit havenips er kørt i stilling.
Noget siger mig dog at jeg må tøjre min utålmodighed lidt endnu, da der stadig er frost om natten.
Men jeg kunne nyde at sidde i en solstråle og strikke udenfor  :o)


13 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Åh, det genkender jeg, jeg fik også nogle havemøbler frem - jeg brugte bare tiden på at strikke og lytte til en lydbog i solen :-)

Lydert sagde ...

Det bliver dejligt at komme i haven igen. Jeg forsøgte at komme i jorden i går, dog uden held :-(

GitteBlinkilde sagde ...

Jeps, det kribler i fingrene. Vores havemøbler er også kommet ud, men jorden er noget øv for øjeblikket. Foråret er dog endelig på vej <3

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Eva sagde ...

Jeg måtte lige trække lidt på smilebåndet, for jeg læste først, at alt dit "havepis" kom ud, - men se så, at der stod nips :)

Ja, det er ren nydelse, at solen endelig får magt.

Madame sagde ...

Hvor lyder det dejligt! Jeg var også helt 'forårsskruk' og måtte i gang med at så - satte dog potterne indendørs for natten. Ja, der var skønt i solen.

Fru Knudsen sagde ...

ja, det kribler, men lige nu er temp - 4,5, sååååå, tålmodighed, tålmodighed

Fru Knudsen sagde ...

ja, det kribler, men lige nu er temp - 4,5, sååååå, tålmodighed, tålmodighed

Randi B. Jensen sagde ...

Det er så fristende at komme ud i haven, når solen skinner, men der er godt nok koldt endnu og jorden er frossen, men der er håb nu :)

Jeg kan se, du er igang med gobelin strikning, jeg opgav det sidste år, hvor jeg skulle strikke en cirkeline kjole - uha jeg synes det var svært at holde styr på alle de små nøgler - så jeg er spændt på at se dit resultat :)

Gitte K sagde ...

Det bliver bare skønt når temperaturen stiger lidt og man kan sidde ude og strikke.

Uldbegavet sagde ...

Der ser dejligt ud, der kan du få mange gode strikketimer i sommer.

# sagde ...

Hej Mona
Vil du ikke være med i :
http://mind4nature.dk/go-giver-blogger/
Kh Doreen Møller Holmquist

p.s eller andre der måtte have en blog, hvis der er nogle interesserede

Hanne Rimmen sagde ...

Tror desværre også at du må vente lidt endnu, men der er jo så meget der kan klargøres og det er jo også rart at få det gjort. Så er det at bare at køre "nipset" frem og plante i krukker ;o)
Kh. Hanne