mandag den 8. april 2013

Dukke 'Mor' bliver til


Min mor bliver 84 år på lørdag,
og det er en alder hvor det er svært at finde på ønsker/gaver.

Da hun viste stor interesse og var tydeligt begejstret for Dukke Ulla,
bestemte jeg mig for, at der også skulle udgives en Dukke Mor - eller Dukke Lillian.


Jeg genbrugte ideen med at strikke undertrøje og sko.
Min mors sko er sorte, og jeg strikkede sportsstrømper også.

Jeg er nået til håret (og er slet ikke færdig).
Min mor har altid været meget net - og især håret er hendes stolthed.
Da hun var ung var det ræverødt, tykt og fyldigt.
Idag er det gyldent og meget tyndere. Min mor bruger - trods demens og andre gener - 
megen tid og energi på at sætte det hver dag. 

Jeg ville derfor ikke vove at stille med en dukke, hvor håret ikke sidder ordentligt.
Jeg har indkøbt et nøgle guldgarn til formålet.
Nu må jeg se hvordan jeg kan få det sat op, når alt håret er syet på.

Jeg når nok også at strikke et par lange bukser + en turkisblå trøje inden lørdag  :o)


Og så vil jeg lige fortælle, at der er en fed giveaway hos Bettina  ..

14 kommentarer:

Lis sagde ...

Hvor er den bare flot.
Jeg må vist også ønske mig den bog fra Carlo og ? så jeg kan få lavet nogle dukker.

God ide, at lave dukkens hår gylden når din mors er blevet det. Håber du viser et billed af den færdige elegante dukke.

Hvor bliver jeres fælles sommerhus bare smuk.
Er det meningen at der er sengetøj på sengene når det bliver udlejet ?

Kh. Lis

Madame sagde ...

Hvor bliver den fin - jeg synes, det er en skøn idé at give din mor en dukke, der ligner hende selv :-)

Mette G. sagde ...

Er så spændt på at se den færdig!

marion sagde ...

dine dukker er bare så søde glæder mig meget til at se resultatet...

Ulla Røjkjær sagde ...

Åh hvor er den en skøn ide..

Ulla Røjkjær sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Aslaug sagde ...

Det er en super god gave ide til din mor - det er svært at finde på noget til ældre. Den dukke bliver hun glad for :)

Tanja sagde ...

Sikke en god idé, jeg er meget imponeret over alle detaljerne :)

Lea sagde ...

Skøn dukke - jeg glæder mig til at se den færdig med gyldne velfriserede lokker!!!

GitteBlinkilde sagde ...

Herlig ide <3

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Herlig ide og den bliver da bare fin :D

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor bliver hun fin. Præcis som din mor ;o)
Det er en rigtig god ide.
Kan lige se for mig hvordan hun vil sidde og smile og kigge på den ;o))
Knus Hanne

Lise Halager sagde ...

Det er da en genial gave :o)

Pøj pøj med håropsætningen. Er slet ikke i tvivl om at dine hurtig-strikkende strikkepinde når at få produceret tøj inden dagen :o)

Uldbegavet sagde ...

Hvor er du betænksom sådan at lave en dukke med guldhår. Den bliver rigtig fin er jeg sikker på.