søndag den 14. april 2013

Dukke Lillian (Dukke Mor) fandt sin ejermand.


Igår var det min mors fødseldag, og jeg havde lavet denne strikkedukke til hende.
Jeg var meget spændt på modtagelsen, 
for det må vist siges at være en ret personlig gave.

Håret og brillerne var en udfordring.
Brillerne fordi de blev lavet samtidig med fødselsdagsmiddagen,
og jeg skulle også nå at pakke dukken ind inden gæsterne og fødselaren ankom.

Men det lykkedes mig rimeligt.
Brillerne blev formet i ståltråd, og viklet med garn, der lignede farven på min mors briller.


Min mor har langt hår. 
Det er hendes stolthed, og det skal sidde på en helt bestemt måde.
Sådan måtte det naturligvis også være på dukken.
Jeg valgte 2 nuancer gule, 1 orange og ellers guldgarn.
Guldgarnet var også det, der blev brugt til at sætte det med.
Jeg rullede op i dunser, og hæftede det med guldgarn.


Smykkerne måtte naturligvis også med.
Der blev lavet en halskæde og et armbånd, der er med til at karakterisere dukken som min mor.
Initialerne på undertøjet ligeså.


 Hendes fine nye Ecco spadseresko måtte også med,
sammen med sportsstrømper i nylon.

Nedenunder ser I en glad fødselar,
og en Dukke Lillian (Dukke Mor), der fandt sin nye ejer.

Tøj nåede jeg ikke - men det er undervejs.

15 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Tillyke med din mor, så dejlige "varme" billeder

Uldbegavet sagde ...

Hvor er det en fin og personlig gave. Det ser ud som om din mission er lykkedes, for der er ingen tvivl om, at din mor er glad for dukken.

Susan sagde ...

Det er sådan en god ide :-) Og din mor ser ud til at påskønne gaven.

Mette G. sagde ...

Fantastisk - sikken et arbejde!

marion sagde ...

Hvor er den altså bare blevet flot og skønt at se din mor er så glad...
Godt du sørgede for håret blev fint sat, kunne jo ikke gå der med uglet hår.....

Gitte K sagde ...

Hvor du bare god! Det så også ud til at dukken blev godt modtaget.

Madame sagde ...

Hvor er den skøn - dejligt at du fik alle de fine detaljer med! Og din mors glade ansigt siger alt :-) Tillykke med hende!

Lydert sagde ...

Endnu en gang har du ramt plet med en dukke, hvor er den bare skøn

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Jeg bliver så glad når jeg læser dit indlæg. Herlig ide og skøn dukke!

GitteBlinkilde sagde ...

Dejligt at dukken blev godt modtaget :-) Den er simpelthen også herlig :-)

Aslaug sagde ...

Skøn dukke og dejlige billeder af din mor. Tillykke med hende :)

Lis sagde ...

Tillykke med din mor.

Du ligner hende godt nok meget.
Din mor blev bestemt glad for gaven ser det ud til. Husk nu tøjet :D

Kh. Lis

laj sagde ...

Hvor blev dukke Lillian flot og hvor blev Lillian dejlig glad for den meget personlige gave

Du er en knag til at lave de dukker

Trillemus sagde ...

Sikke en flot dukke du har strikket til din mor. Så fin med alle detaljerne.

Kh Mette

Fru Olsen sagde ...

Tillykke med din mor. Dukker bliver man aldrig for gammel til - og tænk, at få en dukke når man bliver 84. Sejt. Kan godt forstå hun blev glad - du har lagt al din sjæl og mange kærlige tanker i, kan jeg se.