lørdag den 27. april 2013

Det swinger bare ..


Sidste weekends garnorgie måtte nødvendigvis føre til,
at vi måtte have gang i garnvinde og krydsnøgleapparat.


Der var lidt at gå igang med, må man vist sige.
Al den to-trådede uld jeg købte hos Yllefabrikken
+ noget italiensk hør fra garnudsalg.dk, gav arbejde nok til et par timer.

Hørgarnet faldt jeg for, og måtte absolut eje det.  
Ikke at jeg præcist ved hvad det skal bruges til, ud over at jeg regnede med, 
at jeg nok også lige ville nå at strikke en eller anden lille fix sommersag.
For sommeren er lang, og strikkeprojekterne uendelige :o)


Derfor måtte søster Ulla så i swing.
Foran hende stod 2 store poser fyldte med garn.
Hun er heldigvis et hjælpsomt gemyt, der glad kastede sig ud i projektet.

Da hun startede var der dejlig sol på terrassen, 
men snart trak mørke skyer op, og det begyndte at regne.
Ikke at det stoppede hende - hun tog bare en jakke på.

Og nu er vi færdige - og henne i 'garnlageret' står nu den fyldte pose med nyvundet garn. 
Nu trænger vi til en slapper foran tv - med masser af lørdagshygge.
God lørdag aften til alle. 






15 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Dejlig med hjælp fra søster, nu er det lige til at gå til :-)) og man må da sige at der er meget at vælge imellem. God aften til jer.
Majbritt

marion sagde ...

tænk hvor ser det altså bare hyggeligt ud, selvom jeg absolut ikke finder noget hygge ved at vinde garn op :-) Men hyggeligt ser det ud :-)

Kirsten Søeballe sagde ...

Skønt at det nu er gjort.
Nyd aftenen.

Mette G. sagde ...

Suk for nogle skønne farver. Dejligt med en hjælper :-)

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt med et lager lige at gå til. Jeg har det ligesom Ulla, jeg kan godt nyde at vinde garn op.

Madame sagde ...

Hvor har I været flittige - dejlige billeder! Da jeg var barn og ung, hjalp jeg min mor med at vinde garn op, garn som hun brugte som vævelærerinde. Vi hyggede os :-)

Lydert sagde ...

Det ser vel nok godt ud. Det er altid hyggeligt at være to om arbejdet, og I ser bestemt ud til at hygge jer gevaldigt

Ulla Reiche sagde ...

Fantastisk at Ulla er sej og at du nu har en sæk garn som er lige at gå til.

Kh

Ulla

Aslaug sagde ...

Dejligt med en hjælper :) og hvor ser det godt ud!

Madam Munch sagde ...

Jamen det er så dejligt at kunne nyde garnet i velordnede nøgler. det er jo derfor vi har et lager. Garnet kan nydes mange gange.

Camilla sagde ...

Hold da op et projekt :-) Men hvor lækkert at eje sin egen garnvinde, sådan en må jeg ønske mig!

Lis sagde ...

Wauv Ulla har været flittig. Heldige dig, at hun ville hjælpe.
Du bør huske at lave banderoler til garnet, så du ved hvad farven hedder og hvor det er fra.

Jeg fik den til at vinde garn op på af min yndlingssvigerinde. Heldige mig. Så nu kan jeg også.

Kh. Lis

Irene sagde ...

Jeg gå og venter på at mit sæt kommer hjem ... var ikke lige opmærksom på at det blev sendt fra Kina selvom jeg havde købt det i England .. øhhh .. så måske ryger der told på. ... nu ser jeg, det varer nok et par uger mere.
Skønt at du har en hjælpsom søster men det er jo osse lidt sjovt og hyggeligt at spole garn

DIY se her hvordan sagde ...

Det garn ser lækkert ud. Glæder mig til at se hvad der kommer ud af det.

Lisbeth sagde ...

Garn giver anledning til hyggestunder, uanset om det er vundet op eller ej :)