mandag den 25. marts 2013

Rosehip færdig


Den trøje jeg skulle strikke til min søster Ulla
som erstatning for den, hendes hjemmevejleder vaskede forkert,
er nu færdig.

Det er en model 'Rosehip' fra Kim Hargreaves
'Rowan - the summer tweed collection'.


Modellen er ganske simpel : glatstrik med raglan.
Ingen mønster at kløjs i en sen aftentime  ;o)

Og så synes jeg den sidder flot på hende.
Den er længere end dens forgænger, hvilket er en fordel.
Jeg synes også halslukningen blev lidt pænere.

Garnet minder meget om den sidste, men er ikke helt det samme.
Det er en italiensk tweed i farven 'candy floss' fra garnudsalg.dk og den lyse er en tråd hør fra
Jane s hyggelige netbutik.  De to tråde går fint sammen, og resultatet er blødt og lækkert.


Faktaboks:
model Rosehip
designer Kim Hargreaves.
Garn: knap 1 cone italiensk silketweed fra garnudsalg.dk
og en hørgarn (ca 4 ngl) fra Fru jensen .
Pinde: 4 1/2
Nem og enkel at gå til. Strikket på godt 1 uge.

Også jeg har forresten prøvet at gardere mig ved at etablere mig på bloglovin.
Hvis I fortsat gerne vil følge min blog efter 1. juli, findes der en knap i 
sidebaren til bloglovin, og det samme til google freinds connect.
Håber I hænger på  :o)



16 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Skøn trøje, dejlig farve og så sidder den rigtigt godt. Din søster må være glad :-)

Eva sagde ...

Den er blevet så fin, din søsters bluse.

Madame sagde ...

Hvor er den blevet fin, og så sidder den helt perfekt!
Jeg har lagt din blog ind i bloglovin og i Feedly - kan ikke helt bestemme mig for, hvilken en af dem, jeg vil bruge.

Trillemus sagde ...

Endnu engang rigtig lækker strik fra din hånd. Din søster er bare heldig. Farven klæder hende rigtig godt. Jeg hopper selvfølgelig med over på Bloglovin :-)

Kh Mette

marion sagde ...

Hvor er den altså bare flot og fed farve :-)

Kan ikke rigtig finde ud af hvad betydning det har for mig at et eller andet lukker og om jeg skal med på det bloglovin der... hmm er ikke typen der gider at bruge tid på at sætte mig ind i den slags men kan se, at det bliver jeg nok nødt til.....

Pia sagde ...

Hold da op hvor er du hurtig på pindene. Den har en flot farve og sidder som støbt til din søster.
Hvorfor nødvendigheden af at melde sig til et af ovenstående for forsat at kunne følge dig? Lukker du for blgspot?

AC sagde ...

Dejlig trøje, du har strikket til din søster!
Bloglovin? Nå, jeg må vist i gang med at læse lidt...

Fru Knudsen sagde ...

Flot resultat, håber den vaskes rigtigt.
Har jeg forstået det rigtigt, udgår blogspot, og hvordan kommer man på det der blogovin, måske du vil hjælpe os "uvidende" i et blog indlæg, vil da ikke kunne undvære at læse med hos dig efter 1/7

Fru Knudsen sagde ...

Flot resultat, håber den vaskes rigtigt.
Har jeg forstået det rigtigt, udgår blogspot, og hvordan kommer man på det der blogovin, måske du vil hjælpe os "uvidende" i et blog indlæg, vil da ikke kunne undvære at læse med hos dig efter 1/7

Lise Halager sagde ...

Endnu et mesterstrik fra din hånd :o)

Strikkeglæde sagde ...

En dejlig klassisk enkel bluse i en skøn farve - den er god til din søster!

Jeg håber snart jeg får noget energi til a finde ud af det med bloglovin' - f.eks. vil jeg gerne blive ved med at læse med hos dig.

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den sød og den klæder din søster godt.
Jeg aner ikke hvad bloglovin er, vil det sige, at man ikke kan følge din blog fremover, hvis man ikke har en facebook konto?

Strikkefuglen sagde ...

Hold da op hvor de klæder hinanden :-) skøn farve.

Lydert sagde ...

Sikke flot trøjen er blevet, jeg kan rigtig godt lide det helt enkle snit - og så sidder den jo perfekt

Ulla Røjkjær sagde ...

Ulla ser ud til at være lykkelig for sin nye sweater.. Farven er skøn til hende..

Aslaug sagde ...

Den er blevet rigtig fin, det ser ud til søsteren er tilfreds med erstatningen :-)