onsdag den 20. marts 2013

Rosa vokser


Trods alskens travlhed vokser Rosa ligeså stille frem.
Det tog mig lidt tid at fange mønsteret.
OK - jeg skulle så nok have valgt et andet tidspunkt end kl. 23 en aften,
hvor jeg i forvejen var monster træt.
Jeg kunne jo bare følge mønsteret, fremfor at tro det skulle tolkes, og at de ikke mente det, der stod.
Det kostede mig lige et par ommere.
Men da første 'linie' var strikket,
fulgte resten med helt af sig selv.

Højlandsulden er fortræffelig.
På nærbilledet ser garnets tekstur ikke ud af noget særligt
men i samme øjeblik det har været vasket, skal jeg love jer, det folder sig ud.


Jeg er cirka nået til midt på bullen nu, så den vokser, omend langsomt.

Min søsters trøje, som jeg blev færdig med i sidste uge,
hænger til tørre nede i sommerhuset.
Men der kommer fotos så snart jeg er i nærkontakt med den igen.

Til slut vil jeg lige vise jer mine nymalede bogkasser.
Det var sådan nogle gamle træ-nogen fra 70'erne, 
som var blevet godt mørke.

De har fået hvid halvglans træ- og metal maling,
og det har unægtelig peppet dem noget op.
Som kontrast har jeg valgt en flot koral-agtig farve.
Jeg ved ikke hvad den specielle røde farve hedder,
men den er meget fremme (også i garn) i øjeblikket.

Jeg kunne ikke rigtig finde ud af hvor meget der skulle males.
Derfor blev nogen af kasserne helt hvide,
andre kun røde i bunden, 
og endelig et par stykker med rødt på alle indvendige flader.

Tak for alle indspark omkring væggen i sommerhuset.
I skal nok få at se hvor vi lander. Det er slet ikke afklaret endnu  :o)
for jeg kan nemlig også se både for og imod den mørke væg.


Nu vil jeg se Arne Dahls 'Misterioso' der kommer på DR2 lige om lidt.
Har læst alle hans bøger om A-holdet. De er fulde af nuancer og underfundigheder. Herligt. 

16 kommentarer:

Madame sagde ...

Dine bogkasser er blevet helt utroligt flotte! Og jeg glæder dig til at se din Rosa, når den er færdig - sikke en lækker farve. Tak for anbefalingen af Arne Dahls bøger om A-holdet!

Gitte K sagde ...

Er også vil med Rosa din version ser yd til at blive super flot

Lydert sagde ...

Sikke en smuk farve du strikker i.
Det er utroligt, hvad maling kan gøre ved gamle, triste møbler

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Hvor er den "Rosa" da flot og en super-lækker farve :D

Ulla Reiche sagde ...

Jamen de bogkasser ligner jo noget du har hentet hjem fra et bolighus.

Kh

Ulla

marion sagde ...

hvor er de bogkasser da bare blevet fede, jeg havde også bogkasser på mit værelse da jeg var barn, dog var de ikke så flotte som dine er blevet :-)

Flotte farver din nye trøje er den bliver super flot :-)

Fru Knudsen sagde ...

rosa ser fin ud, og det gør bogkasserne bestemt også

Vibekes lille ullne sagde ...

Jeg synes det vokser raskt jeg og den blir nydelig i rosa! :)

Randi B. Jensen sagde ...

Du har godt nok travlt for tiden, og alligevel når du at strikke så fine trøjer.
Spændende med indretning af sommerhuset - sjovt at se de gamle bogkasser blive tidssvarende og flotte med en gang maling.
Uha det hessian, jeg husker hvordan det var tilbage i 80'erne, hvor vi vil male sådanne vægge - det endte med, at vi hev det ned, eller rettere så var det vist noget med, at det måtte dampes af. Jeg glæder mig til at se jeres færdige resultat :)

Fru Olsen sagde ...

De dér bogkasser er bare geniale - man kan få lige det udtryk man ønsker.

Selv følger jeg med her
Der er masser af idéer til genbrug af gamle møbler.

Derhjemme har jeg et gammelt og stort skrummel af et arvestykke - en kommode i mahogni. Den kan rumme uanede mængder, derfor er den ikke smidt ud, og så er der jo det dér med nostalgien (arvestykke fra Klaus' morfar). Meeen, når jeg komme hjem igen, bliver sandpapir og spraymalingen fundet frem! Og Klaus er heldigvis enig - bare han slipper :-)

Fru Olsen sagde ...

... og sikke en flot farve på Rosa..

Karin Grøn sagde ...

Fik lige en ide, da jeg så drivhuset- måske skal glasset fjernes men hvis trækonstruktionen ikke er dårlig kunne den jo blive et fint legehus til glæde for de børn der evt kommer og bor i huset. Det skal så dækkes med træplader og males sjovt. Forestiller mig vandfast krydsfiner med spor og så male spærrene sorte før I begynder at sætte plader på. Der behøver jo ikke være noget rigtigt vindue eller gulv- bare sand på gulvet og et par hylder borde og stole og et hul til dør og vindue, hvis man vil gøre det enkelt. Det giver masser af leg hvis det holdes enkelt.
Bogkasserne er jo rent retro som datteren siger.

Annelise Jørgensen sagde ...

Den bliver flot din "Rosa" og bogkasserne er bare super. Det er skønt når man kan anvende de gamle ting på ny.

Hanne Rimmen sagde ...

Jeg er da fuldstændig vild med de bogkasser. Super godt set og helt kanon farve du har valgt til at sætte lidt kulørt på alt det rene hvide ;o)
Trøjen er bestemt også skøøøn. Glæder mig til at se mere

Lise Halager sagde ...

Skøn strik og genialt med bogkasserne. Hvorfor skal alting også være ens? Dette ser hamrende godt ud.

Ulla Røjkjær sagde ...

Et kæmpe arbejde du har lavet med de bogkasser og med et smukt resultat.
Rosa bliver skøn i den dybe farve.. Jeg smilede lidt da du skrev om at tolke versus læse en opskrift. Jeg er også slem til at gøre som du.