torsdag den 28. marts 2013

påskeklip, Ikea, blogger og forbedringer.


Igår var det søsterens og min tur til at blive renoveret på toppen.
Vi var inde hos dygtige Tina i Salon Lotus i Hals
og få en tiltrængt påskeklipning. 

Så nu er vi klar ! 


I vores nye sommerhus rykker det for alvor nu.
Denne samling Ikea møbler kom igår, og vi var også selv en tur i Ikea for at forsyne os.
Det er som om projektet vokser og vokser. Men sådan er det vel at renovere ?

Læg lige mærke til lampen i midten. 
Jeg har godt nok købt en erstatning - men er den gamle egentlig ikke meget pæn ?
Jeg synes på en eller anden måde den passer godt i et sommerhus.

Noget af det, der ikke var planen, var, at væggene i køjerummet skulle males.
Til højre ser I dem som de oprindelig var.
Jeg kom til at se de gjorde rummet lidt mørkt, og inden jeg fik tænkt mig om, 
var jeg igang med penselen.

Resultatet er (synes jeg selv) et mere lyst og venligt rum.
Det skal lige peppes op med tilbehør - så skal I nok få fotos at se.
Den mørke endevæg, jeg viste jer tidligere, ender med at få maling.
Til gengæld får sidevæggen i samme materiale, der er omkring en stor skydedør,
lov til at stå. På grund af lysindfald og væggens stand kan det bedre gå.


Vedr. forvirringen om google+ der angiveligt lukker den 1. juli, har jeg fundet følgende link,
der forhåbentlig kan hjælpe med at afklare tingene : vedr. google+

14 kommentarer:

Karen Elisabeth sagde ...

Nydeligt hår - og det bliver så spændende at se når I er færdige med at renovere det

Uldbegavet sagde ...

Fine frisurer og en flot væg, der helt tydeligt at lysnet.
Tak for linket og god påskeferie.

Fru Knudsen sagde ...

Så fine et par "piger", det fornægter sig ikke at i er søstre! En gang maling lysner op i sommerhus og Ikea besøg er også godt.
GOD PÅSKE - Jeg vil studere lidt mere BLOGLOVIN i mine fridage

Madame sagde ...

Så fine I er blevet begge to - og hvor er I flittige med renoveringen! Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

ettej sagde ...

Super frisurer.

Lampen passer da lige til et sommerhus. Det bliver spændende at se det endelige resultat

God påske

Lea sagde ...

Jeg synes lampen er perfekt, Mona! I mine øjne er blandingen af nyt og gammelt med til at skabe en helt særlig atmosfære, der ikke kan opnås udelukkende med nye ting.

Det er helt utroligt så meget I når; jeg forstår slet ikke hvordan du får presset strik ind i programmet :-)

Irene sagde ...

Lampen skal du endelig beholde .. den passer perfekt til det meste.
Ja, et projekt man syntes virker overkommelig, "udvider" sig ofte lige pludeslig.
Men jeg er sikker på det bliver godt til sidst.

JANE sagde ...

Lampen MÅ blive efter min mening, det tegner så godt med sommerhuset, er sikker på der ender med både sjæl og charme.

Flor hår man får hos jeres frisør.
Ønsker jer en rigtigt god påske
Mvh Jane

Lydert sagde ...

Jeg ville også beholde lampen, den er da perfekt til et sommerhus.
Jeg skal have renoveret stuen, og jeg har på fornemmelsen, at det projekt også bliver større end godt er
Godt ser det nu ud, er sikker på, sommerhuset bliver lyst og dejligt

Strikkeheksen sagde ...

Sikke fine I blev :-)
Synes helt klart det er en stor forbedring, at du har malet væggene i køjerummet. Træpanelerne kan let blive sådan lidt for cigarkasse-agtige.
Det giver da arbejde til et stykke tid, at få samlet alle de Ikea-møbler, men det bliver garanteret flot tilsidst :-)

Lise Halager sagde ...

Hvor I knokler :o)

Er spændt på at se resultatet.

Kh Lise

Mie sagde ...

Spændende med en sådan renovering - glæder mig til at se lidt mere af det :-) Rigtig god påske til dig søde Mona

Gitte K sagde ...

Glæder mig til at se det færdige resultat, i er godt nok flittige og smarte med jeres nye hår.

Frk.Bogorm sagde ...

Flotte damer med flot hår;-) Håber I får en dejlig påske!