onsdag den 13. marts 2013

Nyt på Pindene


Igår blev jeg færdig med min søsters erstatningstrøje,
og idag har jeg netop slået masker op til Rosa, 
en model af Lene Holme Samsøe fra Suveræn Strik på den feminine måde.

Rosa er til mig selv  :o)
og jeg købte det flotteste garn hos garnudsalg.dk, i farven Amarone.

Rosa findes i to modeller, en kortere og tættere, og en med lidt større længde.
Jeg har valgt den sidste.

Modellen er strikket i forstykke, bagstykke og ærmer - med kantmasker.
Jeg har valgt at slå op på rundpind - mon ikke det lader sig gøre ?

Er der nogle af jer, der har strikket denne model ? 
og som har erfarninger med at strikke mønsteret på rundpind ?

Jeg glæder mig til at strikke denne trøje
- og måske lidt af Arne og Carlos.
For jeg lånte lige deres påskestrikkebog på biblio ..  ;o)


16 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Den trøje er vi vist mange, som har kik på. Bliver rigtig flot i den røde farve.

laj sagde ...

Vild med det røde garn

Flot flot

Helle sagde ...

Du kan sagtens strikke den rundt. Jeg har faktisk min på lige nu- i rød.....

Madame sagde ...

Det er så flot - glæder mig til at se dig i den!

marion sagde ...

Lækker model du har fundet der :-)

Trillemus sagde ...

Sikke en lækker model og den bliver da super flot i den røde farve. God strikkelyst.

Kh Mette

Gitte K sagde ...

Hvor er den bare smuk den vil jeg også gerne strikke på et tidspunkt. Tænker at du sagtens strikke rundt.

JANE sagde ...

Flotte farver Mona, jeg vil også satse og sige du sagtens kan strikke den rundt......hvorfor ikke ;-))

Dejligt at du nu skal igang med noget til dig selv, det er så fortjent så fortjent .......:-)

Kh Jane

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg har strikket den på rundpind. Det er meget lettere end for og bagstykke. Du kan læse/se mere om min version her: http://ullaroejkjaer.blogspot.dk/2013/01/rosa-der-blev-til-orange.html

Birthe sagde ...

Smuk trøje og farven er jeg da bare helt pjattet med :-)

Fru Knudsen sagde ...

Flot farve, den bliver uden tvivl rigtig fin. Som du da producere

Tineke sagde ...

Min er også strikket rundt, det kan kun anbefales!

Karin Grøn sagde ...

Hvor er det flot - det røde garn-- lige min smag. Glæder mig til at se det færdigt engang. Mht sommerhuset, så skal I bare købe en puslepude --- den kan lægges alle vegne og så triller barnet ikke ud på gulvet. Der kan også fås kommoder med en plade med kanter, der kan tages af og på og så har man et puslebord. Det bruger Rosemarie til Caroline og det virker fint.
Det kan evt købes brugt.

Hanne Rimmen sagde ...

Uhh... elsker den farve og medeller er da super skøn. Det glæder jeg mig til at følge i.

Vibekes lille ullne sagde ...

Den genseren er så lekker, og jeg tipper den blir superfin i fargene du har valgt. Den må visst på pinnene etterhvert her også. Skal bare strikke ferdig alt det andre i køen :) Ha en fin weekend! :)

Uldbegavet sagde ...

Det er en pragtfuld trøje, jeg tror da godt du kan strikke den på rundpind. Det er en fin farve.