fredag den 22. marts 2013

Nu har jeg gjort det igen


Måske kommer det ikke bag på jer ?
Jeg ved ikke lige hvad det er der sker..
når jeg får øje på noget godt garn må jeg ud at investere.

Og i dette tilfælde fik jeg et tilbud jeg ikke kunne sige nej til !
garnudsalg.dk havde introtilbud på et nyt garn.  25 kr for 100 gram.
Hvem kunne stå for det ? ikke jeg.
Tilbuddet løb over 3 dage sidste weekend, så det var bare at slå til.


Denne blå hedder Sapphire - den MÅTTE jeg absolut have.
Så en masse gode anvendelsesmuligheder for mit indre blik.
og ligeså med de øvrige farver jeg fik med mig (Clementine, Oatmeal, Alpine rose og red clover).

Ja nu må jeg til at spekulere over, hvad disse smukke farver skal bruges til.
Kunne forstå på Garnudsalgs hjemmeside, at det sagtens kunne strikkes sammen med højlandsulden.
Det minder om det kvalitetsmæssigt (så vidt jeg kunne forstå).
Nu må vi se.  Jeg har i hvert fald fået noget godt og billigt garn.

Og måske har jeg allerede en anvendelsesmulighed ?
for jeg har tilmeldt mig denne  S.I.F. Grafisk Gobelin hos Charlotte Kaae.

Det er en teknik jeg har ønsket at lære rigtig længe.
For mange, mange år siden var jeg ved at prøve at designe en bluse med et mønster foran,
men måtte opgive fordi jeg ikke kunne finde ud af gobelin strik.
Nu prøver jeg igen.

Sjovt nok fik jeg lige bogen 'Icelandic Knitting, using rose patterns' af
Helene Magnusson hjem fra biblioteket. Det er samme teknik.
Så nu er nu. 




12 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke nogle skønne farver du har købt - og jeg er meget spændt på at se dit gobelin-strik, for det lyder da fantastisk.

Trillemus sagde ...

Det lyder som lækre køb. Nu er det bare igang med strikkepindene...

Kh Mette

Balles Bazaar sagde ...

Æv. Det tog missede jeg da lige. Ikke fordi lageret ikke er stort nok, men bare fordi jeg har lyst. Spændende at se hvad der kommer ud sf dine køb.

sonja sagde ...

skønt med garn, jeg fik også købt noget af det,men har ikke lige planer med det, men det kommer sikkert:)

Gitte K sagde ...

Ja det kan være svært at beherske sig når man er fordi garnudsalg og det bliver bestemt ikke lettere når der samtidig er gode tilbud. Glæder mig til at se hvad der kommer på pindene.

Strikkefuglen sagde ...

nøj for skønne farver du har fået købt der :-)Jeg ved ikke hvad der sker med mig, jeg kommer altid for sent til garnudsalg så de farver jeg gerne vil have er udsolgt øvøv
Glæde mig til at se dit gobelin strik, det kender jeg ikke.
God weekend
Majbritt

Vibekes lille ullne sagde ...

Jeg har også bestilt garn fra det utsalget. Ikke så mye som deg riktignok, men jeg venter på 800 gram i forskjellige farger. Så vidt jeg har skjønt er det samme garn som supersoft fra Holst. Tror de også får garn fra Knoll yarn.

Annelise Jørgensen sagde ...

Lækre ting du har indkøbt. Så er der garn til et stykke tid.

marion sagde ...

lækkert indkøb og billigt meget billigt må man sige, har selv forhandlet det supersoft fra knoll engang og det har jeg så en del af på mit eget lager :-)

Lydert sagde ...

Hvor er det nogle skønne farver, du har købt, jeg ser frem til dine tryllerier med dem

Uldbegavet sagde ...

Man kan kun blive inspireret af så meget lækkert garn. God fornøjelse med den nye strikkemetode.

Irene sagde ...

Det er nogle skønne farver du har fået købt.
Tør slet ikke gå ind på den side .... ;o)