søndag den 3. marts 2013

Kursus i vævestrik


Lørdagen bød på et både spændende og hyggeligt kursus i vævestrik
hos Ellen Holm, der bor i nærheden af Farsø i Vesthimmerland.

Spændende fordi jeg lærte (eller forsøgte at lære) en ny strikketeknik,
og Ellen Holm fremviste sine strikkede modeller.
Hyggeligt fordi jeg mødte en masse andre søde strikkere og bloggere.

Og ikke mindst fordi Ellen på alle måder havde sørget godt for os.


Vi var i alt 11 kursister, og her får I et indtryk af dagens gode stemning.
Ovenover til venstre Lene og Ellen Holm.
Ovenover til højre ses Bente, Karin, Lone, Birthe og Gitte.
Nedenunder til venstre Karin og Lone - se hvor koncentrationen bare lyser.


Ja det var en spændende og intens dag, hvor snakken gik så lysteligt.

Nu jeg var der måtte jeg jo lige købet et par opskrifter med hjem.
Tænk hvis nu en dag jeg skulle gå ned på mangel på projekter  ,o)
Modellerne er Edith, Rosa og Amalie.  
Alle smukke 'must haves', designet af Ellen Holm.

Og nederst ser I hvad jeg fik ud af kurset (det blå stykke). 
Perlestrik - en rigtig fin teknik, der giver et smukt mønster.
Parketgulv forsøgte jeg mig også med, men den skal ikke vises frem  ;oD

Superfint. Jeg har lyst til at strikke noget i vævestrik på et eller andet tidspunkt.

 Strikkefestival.dk er nede - derfor desværre umuligt at melde sig til Fanø. 
-lige nu.

Hav en god forårssøndag. 



15 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Endnu engang tak for sidst, Mona - du har fået taget bedre billeder end jeg - så du kan udpege hver enkelt - dejligt :-)
Det var simpelthen så hyggeligt og spændende, jeg håber, at Ellen laver en ny med et andet tema :-)Tro det eller ej, men jeg har fået styr på Parket gulv ;-)

Strikkeglæde sagde ...

Det ser både spændende og hyggeligt ud, det er da dejlige rammer, at lære nyt i :-)

AC sagde ...

Det var en meget hyggelig og lærerig dag!
Dejligt at få "sat ansigt" på folk...

Mette G. sagde ...

Jeg ville SÅ gerne have været med. Bor kun få km fra Ellen, så det var jo oplagt, men jeg skulle arbejde :-(

Aslaug sagde ...

Hvor ser det altså bare hyggeligt ud.
God søndag herfra :-)

Ellen Holm sagde ...

Tusind tak for at du var med til at gøre det til en hyggelig dag. Dejligt at mødes med nogle som har samme interesse som een selv

Lydert sagde ...

Tusind tak for sidst, det var rigtig dejligt at hilse på dig.
Jeg har været omkring på din hjemmeside, jeg skal love for, du er en særdeles kreativ kvinde med mange talenter.
Hvor er det nogle gode billeder, du har taget

Madame sagde ...

Hvor er det smukke prøver på vævestrik! Min mor var vævelærerinde, og de minder mig om hende. Det må have været en meget spændende oplevelse for jer - sikke dejlige billeder du har taget!

Uldbegavet sagde ...

Det ser ud til at have været en god dag med masser af ny inspiration.

Gitte K sagde ...

Havde godt set Ellens opslag om workshoppen, men kom helt fra det igen, synes at vævstrik er rigtig spændende, har strikket et par trøjer hvor jeg har brugt teknikken, blandt andet Jazz af Hanne Falkenberg. Det ser ud som om I havde en rigtig hyggelig dag.

Irene sagde ...

Hvor ser det osse ud til en hyggelig dag .. det der vævestrik kan jeg rigtig godt li´

Fru Knudsen sagde ...

Det lyder som en lærerig og hyggelig lørdag

DIY se her hvordan sagde ...

Ihh - det ser helt vild spændende ud. Lige noget jeg kunne tænke mig at lære.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Det må have været et skønt kursus, dejlige billeder

Stine:)

Hanne Rimmen sagde ...

Åhh... der ville jeg gerne havde været også ;o)
Har strikke vævestrik før, men har da helt glemt hvordan.
Smukt ser det ud.