tirsdag den 12. marts 2013

Der er noget at se til


med det sommerhus ..
Men der bliver nu også tid til strik.
Jeg strikker på erstatningstrøjen til søster Ulla 
(erstatning for den, der blev vasket forkert).

Modellen er en Kim Hargreaves fra hæftet Summer Tweed,
Forude venter flere planlagte modeller, så det er bare om at få den færdig.

I sommerhuset er der nu kommet nye gardiner op.
Det lysnede noget. 
Det er helt enkle lamel- og rullegardiner, der er kommet op over det hele.

Tak for alle jeres input vedr. barneudstyr. 
Jeg vil købe en barnestol i Ikea, og så må vi på kig efter en baby-campingseng.
Jeg kan se af jeres svar, at puslebord kan være lidt nedprioriteret (indtil videre).

Lige nu har jeg et 'rumvæsen' igang med at male de gamle bogkasser,
mens jeg kæmper med en gammel hessianvæg.  Den kan sluge noget maling !

Men det bliver godt, gør det ! 

Og det kommer ikke til at gå ud over min tid i mit eget sommerhus.
Det fælles sommerhus er tænkt til udlejning 
- så det er begrænset hvad vi selv kommer til at bruge det.

Men vi skal gøre det rigtig hyggeligt, så folk får lyst til at leje det,
og gerne komme igen en anden gang. 

Ulla igang med bogkasserne.



12 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Uha - stort arbejde. God arbejdslyst.

Lis sagde ...

Hun ligner jo også en rum dame med den malerdragt på.

God arbejdslyst. Det bliver da rigtig lækkert med sådan et fælles projekt.

Kh. Lis

Strikkefuglen sagde ...

Hvor ser det godt ud både strik og sommerhusets nye look :-)
God arbejdslyst
Majbritt

laj sagde ...

Der er da rigtig gang i penslerne

Flot trøje du har gang i

Lise Halager sagde ...

Hold nu op hvor I knokler - godt der også er tid til hygge :o)

marion sagde ...

ser ud som om i hygger jer med istandsættelsen og det er da også noget af en rumdame du der har fået hjælp af :-)

God arbejdslyst og godt du også får strikket lidt :-)

Fru Knudsen sagde ...

Nå det var godt, jeg var bekymret for om du ikke kunne komme i sommerhus mere. Det ser ud til at i knokler

Madame sagde ...

Det lyder som om, sommerhuset bliver lyst og lækkert til de kommende lejere. Dejligt at se Ulla som rumvæsen i gang med at male!

Gitte K sagde ...

God arbejdslyst, skønt er det at lægge krafter i noget når man kan se at resultatet bliver godt.

Ulla Reiche sagde ...

Der er intet som at male. Det er hårdt arbejde, men belønningen er lige for øjnene af en. Måske skulle jeg hellere sige jeg elsker når jeg er færdig med at male.

Kh

Ulla

Lydert sagde ...

Jeg kommer da lige i tanke om, at jeg har en højstol fra Ikea stående. Mit barnebarn kan ikke være i den mere, så den må du gerne få, hvis du vil.

Irene sagde ...

Det er da godt nok et stort arbejde, men jo osse sjovt når man kan se det bliver godt.
Det der hesian kan da vist godt rives ned ... jeg huske at da vi købte huset for 20 år siden rev jeg "tråden" ned, altså det øverste lag og så blev det malet ... Der var ikke lige penge til alle værelser.