lørdag den 2. marts 2013

Betsy - fakta og billedkavalkade

Nå den ser da fin ud. Men er den ikke lidt stor ?


kan den mon gøres kortere ?
hvis nu jeg bukker den op sådan her

hmm .. hvad kan der gøres ?
smart med boblerne 


Eller klæder de nu også mig ?
Den er nok fin nok - dejlig lun er den i hvert fald. 

Min mor blev glad for trøjen - ingen tvivl om det.
Men hun har nok ret i, at den nok blev lidt stor. Dog er det ikke en tætsiddende model. 
Den skal nok blivet et hit - og farven er perfekt til hende.


Fakta :

Model : Betsy fra Lene Holme Samsøes bog, Suveræn strik på den feminine måde.
Garn : 7 nøgler af denne lækre økologiske uld 'Semilla' fra frujensensunikum
og 2 nøgler af en tweedgard fra samme sted.
lækre og bløde garner at strikke i.
Pinde : 5 1/2  knitpro.
Strikketid - 1 uge.
Sværhedsgrad: let .




12 kommentarer:

Madame sagde ...

Den klæder din mor utrolig flot - dejlig farve til hende og sødt med boblerne ved halsen. Når man ikke er purung, skal man ikke have noget, der sidder alt for tæt.

Annelise Jørgensen sagde ...

Den er flot til din mor og synes hun at den er for lang er det da ikke noget problem at korte den af. Det har jeg lige gjort ved en vest.

Gitte K sagde ...

Hvor er den fin, jeg synes ikke det gør noget at den er lidt stor, det synes jeg sagtens modellen kan bære, ja både trøjen og indholdet :-)

Pia sagde ...

Hvor er den flot og meget klædelig til din mor. Garnet er rigtig lækkert.(har det selv)

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den flot til din mor og dejlig lun :-)Mon ikke i finder en løsning hvis hun vil have den lidt kortere :-)

Fru Olsen sagde ...

Dejlig trøje og dejlig mor. Og skønt, at se at forfængeligheden trives trods alder. Men jeg vil nu også sige, at den ikke behøver sidde tæt. Men sådan er det jo, man skal selv føle sig godt tilpas. Og nemt er det jo i alle fald at kortne den af.

Uldbegavet sagde ...

Den er virkelig flot til din mor og jeg synes ikke den ser ud til at være for stor. Garnet ser lækkert ud.

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt at din mor blev glad for den, man kan fornemme på billederne at hun vurderede størrelsen, men jeg synes den ser ok ud

marion sagde ...

Sikken en skøn trøje synes nu den klæder din mor :-) sikke hurtigt du fik strikket den :-)

Hanne Rimmen sagde ...

Ja, jeg er da ikke færdig med at smile endnu ...
herlige billeder og teksten ;o)
- jeg synes jo næsten jeg kan høre hende sige det højt
ha ha ha ... mon ikke hun bliver glad for den? Det er jo en super lækker og dejlig var sweater, som varmer om enden på en kold dag. Hun skal såmænd nok blive glad for den. MEN, sød er hun ;o)))

Strikkeheksen sagde ...

Sikken et skønt indlæg, Mona, der også fortæller en historie om din mor og der hvor hun er lige nu. Det er en smuk trøje og mon ikke hun bare lige skal vænne sig til den :-)

Tak for sidst, det var så hyggeligt at møde dig igen efter al den tid :-)Og dejligt for mig at lære nogle nordjyske strikkere at kende - jeg har jo hidtil bevæget mig mere i de sydlige egne ;-)

Lise Halager sagde ...

Smiler.. Kan næsten høre hende ;o)
Den er rigtig fin til hende, og tror da helt sikkert hun nok skal finde sig til rette i den.

Ha en rigtig dejlig søndag.
Kh Lise