mandag den 11. februar 2013

Trøje fra Naturlig Strik.


Denne trøje blev jeg færdig med forleden.
Perfekt til vintervejret  - dejlig vamset og lun.


Modellen er fra bogen 'Naturlig Strik' af Ingalil Johansson, 2010.
Den er strikket i originalgarn, dvs. økologisk uld fra Marks & Kattens,
og købt af designeren selv hos Garnfabriken i Gøteborg sidste forår.

Jeg har tidligere anmeldt både Garnfabriken og bogen Naturlig Strik,
så det vil jeg ikke komme nærmere ind på her og nu. 
(ud over at jeg var meget begejstret for begge dele).

 Det var sjovt at strikke trøjen.
Med sit skiftende mønster blev den aldrig ensformig.
Og da den blev strikket på store pinde (6,5), gik det hurtigt.

Dog en lille anke : opskriften var ikke helt 'mundret'. 
Man gør klogt i lige at læse nogle linier frem, og der mangler 
fx oplysninger om mål (fx i form af overblikstegninger som hos Lene Holme Samsøe).

Ærmerne blev fx for lange, trods det jeg barberede en mønsterbort ud. 
Længden af ærmerne tog jeg på gehør - og alligevel blev de for lange.
(havde jeg fulgt opskriften var de blevet endnu længere).
Garnet var lækkert at strikke i.


 Faktabox:

Garn: 16 ngl M&K eco ull - og det rakte lige akkurat.
Pind nr 6,5
Opskrift s. 101 i bogen 'Naturlig Strik' af Ingalill Johansson
hit.


25 kommentarer:

Kirsten Søeballe sagde ...

Jeg synes det er en skøn sweater.
Især er halsen/kraven rigtig flot.
Dejligt at du kan det på gehør så den bliver som du vil have den :-)

Merete sagde ...

Sikke en fed trøje du har fået dig. Farven er jeg også vild med. Bogen står på min reol kunne være at jeg skulle tag og kigge lidt i den igen.

Ulla Reiche sagde ...

Det var dog en lækker trøje. jeg begriber ikke alt det du når. Er netop kommet hjem fra et mini cruise til England, hvor jeg desværre ikke fandt noget garn. Sidder lige og opdatere mig med de forskellige indlæg og hold op de klæder hinanden Ulla og Jytte abilstrøm.

Kh

Ulla

Fru Olsen sagde ...

Uh, det er lige en sweater, jeg kunne bo i.. Jeg kan forestille mig, at den har været sjov at strikke. Og selvfølgelig skal den fotograferes i de rette vinterlige omgivelser - smukt.

Lise Halager sagde ...

Hvor er den bare fed den trøje - og hellere for lange end for korte ærmer :o)

Madame sagde ...

Den er ualmindelig smuk og klæder dig virkelig godt! Dejligt at du selv kan ændre på en opskrift - jeg ville være helt på herrens mark som nybegynder :o)

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor er den altså lækker, lækker.
Den må du da komme til at elske ;o)
Super resultat
kh. Hanne

laj sagde ...

Den er da helt super

og hvor den klær dig og den danske vinter

Ulla Røjkjær sagde ...

Smukke mønstre den har og fin farve til dig.. En rigtig hyggelig vinter sweater.

marion sagde ...

Lækker hygge sweater du har fået dig der...

Synes tit jeg også støder ind i de alt for lange ærmer, eller at skuldrene er alt for brede sidder lige netop nu med 2 modeller som jeg har fået færdig og er absolut ikke tilfreds med de skuldre... Lidt irreterende når man nu har en opskrift at gå efter....

Men synes nu, at din trøje er blevet fed og at opsmøget på ærmet absolut ikke gør noget er der :-)

Eva sagde ...

Hvor er den da blevet lækker!!!

Fru Knudsen sagde ...

Flot, vamset, lækker ser trøjen ud!
Sig mig du snyder vel ikke og strikker på maskine, det er vildt det som du overkommer!!! Du kunne jo åbne en lille butik med hjemmestrik

Irene sagde ...

Hvor er den bare skøn, dejlig vamset her i kulden .... sikke meget du når. Selv med en stor pind tager det da tid alligevel.... du er nok bare en speedstrikker ;o)
Det er nogen gange man undrer sig over en opskrift men så er det da godt vi selv kan tænke og tilpasse

ettej sagde ...

Super smuk trøje.
Det var lige den jeg forelskede mig i, da jeg så bogen igennem første gang.
Skal helt sikker strikke den - engang.

Uldbegavet sagde ...

Superfed trøje, sådan en kunne lige være i mit klædeskab. Jeg har ellers den bog, men har ikke fået strikket fra den endnu, men denne trøje frister da.

Lea sagde ...

Den trøje er bare helt vildt lækker, Mona!!! Flot, flot, flot!

Så kan det godt være vinter lidt endnu, ikk`?

mona sagde ...

Sikke en skøn "puttetrøje" Jeg giver dig fuldstændig ret i dine bemærkninger omkring overblikstegninger og mål, og er vældig glad for LH Samsøes bøger og opskrifter af samme grund.Isager bruger også overblikstegninger i flere af sine opskrifter.

Karin Grøn sagde ...

Hvor er den flot og den klæder dig helt utroligt godt. Din dukke til Ulla er da også helt utrolig sød. Jeg kan godt forstå hun blev glad for den

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Den er godt nok flot til den den sweater, sikken et arbejde

Stine:)

Vibekes lille ullne sagde ...

For en deilig genser! Veldig flott med det varierte mønsteret og den må være skikkelig god og varm. Også lurer jeg på hvor du har kjøpt turbopinnene, for du strikker jo så raskt. :)

Frk.Bogorm sagde ...

For pokker da, hvor er den smuk! Vi har bogen i min boghandel, jeg kigger tit i den - og ærgrer mig over, jeg er så dårlig til at strikke!

Frk.Bogorm sagde ...

For pokker da, hvor er den smuk! Vi har bogen i min boghandel, jeg kigger tit i den - og ærgrer mig over, jeg er så dårlig til at strikke!

DIY se her hvordan sagde ...

Nøjjhhh den er lækker. Jeg tror du er lidt af en turbo-strikker.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den bare blevet superflot, Mona - lækker, lækker trøje :-)

Annelise Jørgensen sagde ...

Det er da godt nok lækre ting du får strikket, på trods at sygdom i familien.