onsdag den 6. februar 2013

Nu med fugl


Dukke Ullas kæreste ven er den blå undulat Pelle,
på samme måde som den 'rigtige' Ulla har en god ven i sin 'rigtige' blå undulat.

Så den skulle hun nødig undvære - ej heller i dukketilstand -
derfor måtte jeg sørge for at Pelle kom med ind i dukkeverdenen.


Nu er det mange år siden jeg har hæklet, og jeg prøver at se bort fra,
at resultatet måske ikke er en helt formfuldendt blå undulat.

Laj var så sød at sende mig dette link med opskrift på hæklet undulat
- og så var det bare at gå igang.

Kløer, næb, vinger og andet tilbehør blev broderet på (opskriften foreslår perleknapper til øjne)

- måske skulle jeg skrive 'fugl' på maven af den, så det fremgår tydeligt hvad det er ?  ;o)

Dukke-Pelle kunne vist nemt bilde sig ind den var en papegøje (efter str at dømme).


For at den kan sidde på skulderen, satte jeg en tryklås i bunden af den
og tilsvarende på skulderen af trøjen.
Slagside undgås ikke - men den hænger da fast.

Og nu får I også lige mulighed for at se dukke Ullas cowboybukser,
og smarte sko med neon-snørebånd :o)




11 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det sødt - skøn idé med en blå undulat til dukke Ulla. Nu må du endelig fortælle os, hvordan din gave bliver modtaget!

Hanne Rimmen sagde ...

Jeg er fuldstændig vild med Ulla og DUKKE Ulla, de er skønne begge to, og jeg kan sagtens se at det er lille Pelle, der sidder på skulderen ;o)
- Jeg tror du leger rigtig godt Mona ... ;oD
knus til dig
Hanne

Lise Halager sagde ...

Ej hvor er den bare skøn. Hvor er du bare dygtig...
Nu kender jeg ikke Ulla og Pelle, men kan sagtens forestille mig et fornøjeligt par ;o)

Du burde blive dukkemagerske i strik!

Kh Lise

vidunderlige univers sagde ...

Den og Ulla er altså mega nice - elsker de firnurlige indslag:0)
KH iben

Randi B. Jensen sagde ...

Dukke Ulla - hun er så herlig, hende kan jeg godt li' og også hendes undulat. Trøje og bukser og håret, det er så fint, mon ikke din søster bliver glad, når hun ser denne fine gave - og jeg kan da lige tænke mig, at du ikke er færdig med at kreere tøj til dukke Ulla ;)

Ditte Olsen sagde ...

Hold op, hvor er den blevet fin :)
Er vild med de mange detaljer.

Mange hilsner
Ditte

mona sagde ...

Hvor er den bare charmerende - det er en meget personlig gave du dér har lavet - håber modtageren skønner på det.

Eva sagde ...

Den er vidunderlig. Lidt overvægtig, men dejlig undulat.

Strikkeheksen sagde ...

Altså, altså - hvor er den skøn - lyder som om du virkelig har nydt processen :-)

Undulat med slagside - det ser man ikke hver dag, men hvor er det en sjov ide. Tror, hun bliver glad, din søster :-)

strikkeentusiasten sagde ...

Altså hor er du dog dygtig og kreativ Mona, pyt med lidt slagside hovedårsagen er at Pelle er med Ulla både i dukkeverden og det virkelige liv.

Alle de små detaljer sikke et arbejde .....imponerende flot.

Jane

laj sagde ...

Du har da tænkt på alt til dukken. Sikke et flot flot resultat du har fået.

Godt du kunne bruge opskriften, det er da nemt at se det er er fugl.

Rigtig flot!