mandag den 18. februar 2013

Når tingene ramler


Når tingene ramler er det godt at have sit strikketøj !

Her har kaos hersket siden i sidste uge, på grund af sygdom i familien.
Der har ikke været tid til afslapning,
 og organisationstalentet er udfordret til det yderste.

Nu håber jeg der kommer ro på, og hverdagen bliver normal igen.

Jeg vil lige vise jer denne lille babyvest
jeg trods alt fik færdig. Den er hverken vasket eller presset - pænere foto følger,
sammen med faktabox.
- og vesten er ikke skæv, som man måske kunne tro ud fra billedet.


Jeg fik også startet op på denne trøje 'Betsy' fra Suveræn Strik.
Trøjen er til min mor, der lige trænger til en ekstra opmuntring.
Kvaliteten er lækkert økologisk uld og tweed fra frujensensunikum.
De to meget forskellige garner spiller flot sammen.

Og lige som min hjerne er til i øjeblikket - modellen er strikket i ret på rundpind.
gerade aus - ingen svinkeærinder for en overophedet hjerne at holde styr på  :o)


14 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh, sikke noget - jeg håber, der snart bliver ro igen i jeres familie.
Hvor er den fin, den lille vest, og trøjen til din mor bliver vel nok flot!

Fru Knudsen sagde ...

godt med strikketøj i stressede tider, håber du snart få ro på! Jeg har savnet dig, og har jo undret mig over hvor du var, manglede dine daglige input

Fru Knudsen sagde ...

godt med strikketøj i stressede tider, håber du snart få ro på! Jeg har savnet dig, og har jo undret mig over hvor du var, manglede dine daglige input

AC sagde ...

Håber I er ved at have ro på i familien! Godt med strikketøj, der kører pr. automatik...

Susan sagde ...

Strikketøj kan man heller ikke undvære i stressede perioder. Men det er nok klogt at vælge noget "gerade aus". Håber alt går godt i din familie.

Lea sagde ...

Dejligt med et enkelt strikketøj når der er vigtige ting at tage sig af i familien!

Mange tanker og kærlige hilsener herfra!

Uldbegavet sagde ...

Det lyder ikke godt, jeg håber der snart er bedring i udsigt.
Det er godt med noget enkelt strikketøj, når tankerne er andre steder.

Aslaug sagde ...

Strik er godt til at komme helt ned i gear. Rart at høre fra dig igen :-)

Karin Grøn sagde ...

Hej Mona- det lyder ikke rart. Jeg troede ellers der var ved at komme ro over feltet, men sådan er det altid. Bedst som man tror alting er fredeligt så vælter læsset. Det ser heldigvis ud til dit organisationstalent fungerer og du har ovenikøbet overskud til at strikke for at opmuntre din mor og lave en lille vest ved siden af. Hatten af for det.

Lise Halager sagde ...

Håndarbejde er den bedste afstressning man kan få... Håber familien er blevet friske igen.

De bedste hilsner fra Lise

marion sagde ...

godt du kan slappe lidt af med strik... Håber alt er vel og lækker opmuntring til din mor :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Glatstrik på rundpind er en lise for en "overkogt" hverdag. God bedring:)

Strikkeglæde sagde ...

Flotte projekter - Betsy er skøn, den vil jeg også lave. Jeg er spændt på at se resultatet - er det bare en tråd af hver?

Jeg er også lige startet på Suverænstrik-model: Josina

Strikkeheksen sagde ...

Ja, hvad skulle vi dog gøre uden? Håber, der er kommet styr på situationen. Den trøje er lige så smuk som den er enkel :-)