torsdag den 28. februar 2013

Garnlækkerier og sokker


Her går det forrygende med garnembargoen  ;o)

Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser.
Og fristelser er der, når Jane sælger ud.


jeg kunne ikke modstå disse lækre garner.
Nu hvor foråret / sommeren nærmer sig, 
vil jeg til at overveje hvad der skal blive ud af garnet.

Der skal nok komme lidt nyt tøj til dukke Ulla,
og da jeg trykkede på 'send' tasten, tror jeg også jeg havde en stribet trøje til mig selv i tankerne.

Og så har jeg strikket de første sokker i rigtig mange år.
De er til min far. Han skulle have nogle, der var rigtig brede i foden og skaftet,
da han var begyndt at døje med hævede fødder.

Samtidig fandt jeg så ud af, hvor genialt det er at have lidt strikkesokker liggende i håndtasken.
Nemt og handy at have med, og tage frem, i situationer hvor man lige kan snige sig til at strikke lidt. 


12 kommentarer:

Madame sagde ...

Jer spændt på, hvad du laver ud af de lækre garner. Det må være dejligt med et lille strikketøj som en strømpe i tasken, og hvor er de blevet fine! Jeg har strikket ét par i mit liv - det var i håndarbejdstimerne i skolen.

vibstrik sagde ...

Sikke nogle fristelser. Er spændt på at se det på pindene. Jo, sokker er gode lige at have i tasken, hvis der opstår ventetid:-)

Merete sagde ...

Sokker er super nemme at have med i tasken. Og de er færdige inden man ser sig om.

Fru Olsen sagde ...

..."garnembargo"...?
Det ord findes ikke i min ordbog!!
:-)

Hanne Rimmen sagde ...

Du må sidder højt søde ;o))
ha ha ...
God ide med sokker i tasken.

marion sagde ...

Lyder skønt med nyt garn og sokker er faktisk ret gode lige at have i tasken det har du så ganske ret i :-)

Uldbegavet sagde ...

Lækre garner, sikke nogle farver. Jeg er vild med den gule.
Fine sokker du har strikket til din far. Sådan nogle kan han ikke købe.

Irene sagde ...

Øj sikke en stak lækre garner ... PS: linket til Jane dur´ ikke

Irene sagde ...

Øj sikke en stak lækre garner ... PS: linket til Jane dur´ ikke

Strikkeheksen sagde ...

Jeg tror, jeg har sagt det! Lige så snart man har sagt "embargo" lige så snart går man amok med kreditkortet ;-)

Dejlige, dejlige garner, du har fået hjem.

Glæder mig til vi ses på lørdag :-)

Fru Knudsen sagde ...

Hvor er din far heldig, at have en så betænksom datter som dig. Sokkestrik i tasken er altid godt

Vibekes lille ullne sagde ...

Garnfristelser skal vi vel ikke motstå for ofte? Det er jo rene medisinen. Sokker er fin veskestrikk og jeg har også tenkt på kjøkkenkluter til det samme. Ha en fin helg! :)