fredag den 1. februar 2013

En pige med et særligt talent.



Tro det eller ej ..

Denne akvarel af en ulv er malet af Anne Sophie på blot 13 år.

Anne Sophies forældre er nogle af mine gode venner,
og jeg har fulgt hendes forbløffende tegneudvikling hele vejen.

Da hun var helt lille, lavede hun hele byer med hunde, 
og hun har altid fortrinsvist tegnet og klippet dyr. Særligt i hundefamilien.
Man kan sige, at Anne Sophie har en særlig interesse for hunde. 

Anne Sophie har altid været dygtig til at tegne, 
hun er meget visuel, og har et skarpt blik for detaljer.
Men dette billede forbløffede og imponerer mig i særlig grad.

Det er ikke det eneste pletskud fra hendes hånd,
og Anne Sophie har en fremtidsdrøm om at videreudviklet sit tegnetalent, og lære animation.
Allerede nu er hun dygtig til også at bruge tegneprogrammer på computeren
- og det af den avancerede slags. 

Anne Sophie er perfektionist. 
Læg mærke til de hvide glimt i øjnene på ulven.
Der måtte lige købes en særlig farve, for at det rette udtryk kunne komme frem.

Jeg er ikke i tvivl om, at Anne Sophie engang i fremtiden vil kunne leve af sit talent.
Og jeg er meget spændt på at se, hvor det fører hende hen. 



14 kommentarer:

Mosekonen morgendug sagde ...

WAW...hvor er det flot og et stærkt billede.
Sidder og taber undekæben over.

Billedet får mig til at tænke på en lille indiansk fortælling, hvor moralen er, hvilken ulv man vælger at fodre idag.

Kirsten Søeballe sagde ...

Hold da op,hvor er hun dygtig.
Bare det med at male ulven blå i den ene side som om den bliver belyst på den ene side og er i skygge på den anden side. Det er utroligt.
Ja hun skal nok drive det vidt :-)

Madame sagde ...

Det er ualmindeligt smukt! Fantastisk at så ung en pige er så dygtig, og Kunstakademiet venter på hende ...

sannepkunst sagde ...

Wauw.... Super super dygtig pige, hun skal nok nå langt 😊

Lise Halager sagde ...

Hold nu op - 13 år. Fantastisk med det spil den har i øjnene og det skæve smil :o)

Hun skal nok blive til noget her i livet - som min far altid sagde :o)
Sejt gået.

Ha en dejlig weekend - jeg glæder mig til at møde "svenskeren" in real live. Det kan kun blive en oplevelse ;o)

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor vildt ;o)
Her er da tale om et helt enestående talent.
Med så stor en vuggegave, er hun da næsten forpligtet til at udvikle sig og glæde os andre med sine helt fantastiske tegninger.

marion sagde ...

Hold da fest den pige skal da nok blive til noget helt fantastisk hvor er det bare smukt :-)

Strikkefuglen sagde ...

Hold da helt op hvor er det flot :-)og så stærkt et udtryk.
Rigtig god weekend
Majbritt

Fru Knudsen sagde ...

Der er kun een ting at sige "imponerende"!!!!

Fru Olsen sagde ...

WAUW. Jeg tror du har så evig ret! Stærkt talent og det skal da udnyttes. Hun tror på sig selv, og har mod til ikke blot at kopiere virkeligheden, men at skabe sin helt egen udtryksform og sin helt egen virkelige ulv.

Tanja sagde ...

Meget, meget imponerende.
Sikke et talent.
Jeg håber du giver alle vores roser videre til hende, så hun får det skulderklap :)

Aslaug sagde ...

Jeg er heller ikke i tvivl om at denne super dygtige pige skal forhåbentlig leve af sit talent, for hold da op hun er dygtig.

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Hvilket talent - hvor er det et smukt billede :D

Ulla Reiche sagde ...

Man siger jo at man altid kan lære og udvikle sit talent. Det er svært at se hvad den pige mangler ( inden for den genre) Jeg håber for hende at hun møder nogen folk på sit vej, der hjælper hende igang. Så sådan et talent ikke bare bliver en hyggebeskæftigelse. Hun har heldigvis tiden for sig. 13 år og så sådan nogen evner, hold da helt op.

Kh

Ulla